Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1137 ggr
Mayela95
2/28/19, 10:29 PM

Flytta med kattungar

Hej! Vi kommer behöva flytta och kommer då ha 2 kullar, ena på 10 veckor då och andra kullen kommer va runt 4 veckor. Hur kan man göra de på bästa sätt? Tänker att kullarna & kattmammorna får flytta först och vara i avskilt lugnt rum, eller vad tror ni blir bäst?

Annons:
Mayela95
3/1/19, 2:59 PM
#1

Ingen som vet? :)

[[eskils_]]
3/1/19, 4:02 PM
#2

Avskilt lugnt rum låter väl bra och självklart.

Här finns en del tips:
https://katter.ifokus.se/discussions/5c73c6898e0e742a702cf399-flytta-med-katt?discussions-1

Mayela95
3/1/19, 9:34 PM
#3

Tack för svar! Ja självklart kommer de vara avskilt. Flyttat tidigare med vuxna katter men aldrig med små kattungar

annzoo
3/6/19, 11:19 AM
#4

Flyttade med en kull på 6 det 8v kattungar och de gick hur bra som helst. Vi hade flyttat de mesta har jag för mig och släppte dem lös. Däremot om det är en kull på 4 v hade jag nog haft dem i ett separat rum. Har de varit tillsammans i ett stängt rum innan? Annars hade jag nog inte haft dem i samma rum och jag hade nog antingen flyttat de större möbler innan katterna och se till att de hade sina saker på plats i det nya stället innan flytt

Mayela95
3/7/19, 6:01 PM
#5

Tänker också att de små kattungarna får vara i separat rum. Vi har ett stort förråd där vi bor nu så tänker att de får vara där under tiden vi flyttar möblerna och sen flyttar vi dom till nya lägenheten när allt är flyttat. De är inte födda än utan vår honkatt som är dräktig, räknar med att de kommer va runt 4 veckor vid flytten i Maj.

Upp till toppen
Annons: