Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 988 ggr
nightingale
2/24/19, 3:30 PM

Avföringsprov - 3 dagar

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig :) Jag ska testa min katt för parasiter i magen och ska därför samla avföringsprov tre dagar på raken. Jag har lyckats fånga honom in action två dagar men tredje dagen så kom jag för sent så de hade redan hunnit ”svalna”. Kan jag ta dem ändå? Jag har putsat bort kattsanden iaf men de var ju inte pinfärska då när jag fångade in dem. Det är snudd på omöjligt att lyckas hinna fånga honom in action tre dagar på rad, jag lyckades med två dagar förra veckan med men tredje dagen så skiter det sig helt enkelt. Tack på förhand! Charlotte

Annons:
MonicaLagerquist
2/24/19, 4:03 PM
#1

Jag skulle ta rätt på bajset och en ringa till SVA imorgon och fråga dem

Stolt ägare till fem La permer

nightingale
2/24/19, 4:29 PM
#2

#1 ja det kanske är säkrast!

nightingale
2/25/19, 7:11 PM
#3

Om någon annan undrar detta någon gång kan jag meddela att det Inte gör något om avföringen legat i kattlådan ett tag :)

MonicaLagerquist
2/25/19, 7:25 PM
#4

👍

Stolt ägare till fem La permer

Uppkatten
2/25/19, 8:43 PM
#5

Det brukar vara OK om det har legat i kattlådan ett tag, vet att det brukar vara så på katthemmet när avföringsprover tas. Däremot brukar veterinären rekommendera att man försöker få bort så mycket Kattsand som möjligt från avföringsprovet.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: