Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1907 ggr
-Aida-
2/19/19, 4:32 PM

Bråkig Kattunge

Våran super busiga kattunge är nu 8 månader och han river tapeter, klättrar på lister och struntar i klätterställningarna osv, som kattungar brukar göra, han är nu kastrerad också. Han är fortfarande väldigt på med den vuxna katten, hon drar öronen bakåt, fräser, morrar och har sig, det kan låta väldigt högt vissa gånger när hon verkligen ryter i, han backar inte undan en enda gång. Dom kan ligga och rulla på golvet i en boll sparkandes på varandra, han verkar ha väldigt roligt men vuxna katten blir väldigt trött och måste även försvara sig i sin gömma, han tycker de är roligt att peta in tassar mot henne i gömman, de är aldrig en lugn stund på dom två.

Är detta ett normalt beteende? I normala fall brukar inte jag ingripa, de har inte varit blodigt allvar så att säga, när sambon är hemma brukar han gå mellan och schasa bort kattungen så hon får vara ifred.
Jag är kluven på om man ska göra något alls eller låta dom vara?
Han har många leksaker, bollar, möss, fjädrar, pinnar med snöre på att jaga, men han struntar fullkomligt i leksakerna och kör lite parkour över möblerna istället dom gånger han inte jagar den vuxna katten. Han har sån ENORM energi… 😴

Annons:
MonicaLagerquist
2/19/19, 4:51 PM
#1

Han 'r en tonårsslyngel. 😉 Han skulle nog gilla att ha en jämnårig katt att leka med.

Stolt ägare till fem La permer

-Aida-
2/19/19, 5:49 PM
#2

#1 Hmm, katten jag växte upp med hade ingen tonårslyngel fas då. 😂 Tack för ditt svar. Han brukar springa runt och göra kurrljud, jag tror han letar efter nån att leka med, men han vill inte leka med mig. Han brukar leka med hunden också ibland, men katter är ju oslagbara att leka med tydligen.

MonicaLagerquist
2/19/19, 6:06 PM
#3

Vi har ju en som ör sex månader och han leker med vår hund .

Stolt ägare till fem La permer

-Aida-
2/19/19, 6:09 PM
#4

#3 Det är gulligt! 😂 Våran brukar leka med hundens öron, svans och tassar, men de är inte alls lika mycket som med den vuxna katten och det är hunden som tycker om att leka med han. 😂😂

Björksätter
2/20/19, 1:58 PM
#5

Låter som mina burmor, speciellt honan. De är inte så intresserad av att leka själva med sina leksaker utan vill hellre att jag leker med vippor eller så leker de med varandra. De röjer genom hela huset så mattorna far och stolar välter osv. De "slåss" ibland, brottas mycket och turas om att reta gallfeber på varandra genom att fippla med den andres svans. Sker oftast när den ene ligger eller sitter och tittar nåntans att den andra börjar jaga svansen. Den som får sin svans utsatt brukar sura ur och så blir det lite slagsmål,. Mission kompleted från den som började 😂. Ibland ryker det tussar och nångång så urartar det med tjut eller morr. Nån stund senare ligger de i sovhög eller tvättar varandra så det är inte allvarligt. Din kisse vill nog ha en lekkompis till.

[Forest]
2/20/19, 6:59 PM
#6

Katter är jätte olika. Våran 9 åring var lugn lekte inte alks så fartigt. Sen har vi en på snart 2 år han är mer fart o busig. Han har inte lugnat ner sig ända skillnaden är att storebror brottas mer med honom nu 😁 Utan storebror tror jag Morris hade vart vild hägt i gardiner o klättrat på jackor får att sen fara upp på hatthyllan😂Jag söger så här är katten okastrerad så kastrera sen hämnta en kompis 👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: