Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 818 ggr
Yuyi
2019-01-20 12:09

Kattlådan

Någon som använder Peewee systemet? Ris eller ros?

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-20 13:04
#1

Mina katter vägrade.

Stolt ägare till fem La permer

Dimocarpus
2019-01-20 14:06
#2

Vi hade peewee ett tag. Det var inte jätte skönt för tassen i början till spånet löste upp sig lite och då blir mjukt att trampa på. Det brukar lukta urin när det är dags att byta annars luktar det inte så mycket. Vi har numera något annat som är både bra för katten och miljön. För det finns några andra märken så som Cat’s best öko, Majstor och Soft cat.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

jollycox
2019-01-20 14:35
#3

Vi har en peewee-låda, men skulle aldrig ha bara peewee. Det är långt ifrån alla katter som vill gå på pellets. Här är det en(av tre) som ibland kissar på den och en annan som ibland bajsar där.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Wony
2019-01-20 16:41
#4

Vi testade det, men bara en av tre katter använde lådan, och det var sällan. De föredrog vanlig sand, så peewee blev inte långvarigt hemma hos oss.

Anmaja
2019-01-21 08:17
#5

Till min förra katt, Lussekatt, hade jag det i flera år och det var toppenbra. Jag hade både originalpellets och andra märken. Luktade bara trä, inget annat. Smidigt att sköta lådan, ta bort bajset och tömma den undre lådan då jag hade uttjänta plastkassar i botten. Bara samla ihop och kasta. 

Har funderat på det till min Doris, men hon kom till mig i våras, då var hon elva år och bara van vid sand.

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

Upp till toppen
Annons: