Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 891 ggr
[[eskils_]]
2019-01-17 12:14

Katterna är viktigast

Det började brinna i huset.

"– Det enda jag fick med mig var katterna, min mobil och kläderna jag hade på mig."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/emmy-fick-evakueras-fran-brinnande-huset

Duktig matte! ❤️

Annons:
[Forest]
2019-01-17 14:48
#1

Verkligen ☺ kläder och annat kan man ersätta men inte sina små hjärtan ❤😽

Fridhäll
2019-01-18 13:00
#2

Fy f*n…. "– Det var inte kaosartad stämning, utan de flesta stod mest och tittade. Några hade fått ut sina djur och andra inte." "Andra inte"… usch fy…. jag hoppas verkligen att ingen kom till skada i slutändan…. någon som vet? Usch jag mår så dåligt av att bara tänka mig paniken på den våning det brann, FRAMFÖRALLT om man har djur eller barn… Jag är lättad över att läsa att hon fick ut sina katter. Men kan inte hjälpa att tänka på det hon sa (enligt artikeln) "Några hade fått ut sina djur och andra inte" Jag hoppas verkligen ingen levande varelse kom till skada. Det som är smart är att skriva ut en eller flera bilder på sina husdjur, dears namn och hur många djur som finns i lägenheten, och plasta in bilderna med texten "Vid brand eller annan fara rädda oss snälla!!" Och hänga upp det/dom jämte dörren, jättebra tips för dom som har djur och inte redan har detta!! Detta funkar givetvis med barn med! Då kanske man inte vill sätta upp en bild, men kan kanske vara bra att sätta upp en lapp som berättar att det finns småbarn/barn i lägenheten om det skulle börja brinna eller något! (( Sen så förstår jag om folk är skeptiska/rädda att sätta upp en lapp där det står att man har barn, och det är ju helt förståeligt och okej att tycka :) ))

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Upp till toppen
Annons: