Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 852 ggr
Knektstugan
1/13/19, 12:32 PM

Finns det någon kattras som passar mej tror ni?

Ja och min gubbe saknar att ha en katt vi tycker mycket om katter. Det är så dumt att jag verkar vara skänslig ibland börjar jag nysa när det är en katt hemma hos någon. Finns det någon ras som kan passa oss ändå? Har hört talas om de där katterna som inte har så mycke päls och som inte tappar päls.

Annons:
Maria
1/13/19, 12:43 PM
#1

Kan du inte börja med att göra ett allergitest?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Knektstugan
1/13/19, 12:44 PM
#2

Vart gör ja ett sånt test?

Maria
1/13/19, 12:49 PM
#3

Gå till din vårdcentral.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Knektstugan
1/13/19, 3:01 PM
#4

tack det ska ja  kolla!

Dimocarpus
1/13/19, 8:56 PM
#5

Kolla på sibiriska katter: http://www.sibiriskkatt.se/allergi-testhem/

Hoppas det inte är allergi.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

[Forest]
1/15/19, 11:26 PM
#6

En jobbar kompis väntar på få hämnta hem sin sibiriska katt. Hennes sambo är allergisk mot katt ja mot pälsdjur rent allmänt. Hans syster har en och funkar fint med den och gick bra även när dom var och hälsa på hos uppfödaren. Dom kostar lite men tycker det är normalt en rashund kostar runt 15 000 kr och denna kattunge kosta 12 000 kr 😊

Annons:
Knektstugan
1/16/19, 10:48 AM
#7

Tack för dom bra svaren🙂

[rumelle]
1/16/19, 7:43 PM
#8

Vad jag har förstått så har man ofta lättare för att tolerera långhåriga raser om man är allergisk.

[Forest]
1/16/19, 8:07 PM
#9

8 det tror jag inte stämmer sonen reagera på långhåriga huskatter genom åren även den vi har nu.

Dimocarpus
1/17/19, 5:13 AM
#10

#8 det gäller endast rasen Sibiriska för att det finns studier på att vissa linjer har lyckats avla fram katter med mindre allergen.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Pia-69
1/17/19, 2:49 PM
#11

Har hört att det oftast är saliven hos katter som orsakar allergiska reaktioner och sällan pälsen.  Vet ej om det stämmer men det låter ju troligt eftersom katter slickar sig ofta och mycket på pälsen.🤔


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Niiinah92
1/17/19, 5:33 PM
#12

#8 den teorin stämde på mig 🙂

Upp till toppen
Annons: