00 - Allmänt kattprat

Okastrerad höna (Innekatt!!)

2019-01-12 23:46 #0 av: Förvirrad95

Min lilla tjej har under dagarna blivit fertil. Hon går och jamar hela tiden med rumpan i vädret och stryker sig emot allt. Jag ska boka kastreringstid på måndag. Så nu till min fråga. Finns det något jag kan göra för att lugna henne i väntan på kastrering? Det är så hjärtskärande att se en så annars lugn och mysig katt så orolig.

Anmäl
2019-01-12 23:47 #1 av: Förvirrad95

Haha!!! HONA ska det stå. Dumma mobil 😂

Anmäl
2019-01-13 00:39 #2 av: Dimocarpus

Feliways eller/och Zylkène för katter.

Anmäl
2019-01-13 06:51 #3 av: annzoo

Det finns inte mkt att göra bara härda ut och hoppas på att hon inte börjar kissa fel innan kastrering. En hona löper ca 7 dagar och de flesta veterinärer vill inte kastrera under ett pågående löp pga ökad blödningsrisk under operationen.

Anmäl
2019-01-13 08:27 #4 av: Uppkatten

Pyssla om henne lite extra och se till att hon har det lugnt och tryggt. Och se för allt i världen till att hon inte lyckas smita ut... I övrigt är det nog bara att hålla ut. Räkna med att hon kommer att låta mycket + risk för felkissning. Rengör med ättika om hon felkissar på textilier så ni får bort lukten även för katten, annars kan hon vilja kissa på samma ställe igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2019-01-13 13:08 #5 av: micki78

Höna, hahahaGapskrattar

Vilken skarp och fin bild du tagit. Har du fotat med mobilen eller kamera?

Anmäl
2019-01-13 16:41 #6 av: Förvirrad95

Har fotat med min mobil Huawei p20 pro=)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.