Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 778 ggr
Förvirrad95
1/12/19, 11:46 PM

Okastrerad höna (Innekatt!!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla tjej har under dagarna blivit fertil. Hon går och jamar hela tiden med rumpan i vädret och stryker sig emot allt. Jag ska boka kastreringstid på måndag. Så nu till min fråga. Finns det något jag kan göra för att lugna henne i väntan på kastrering? Det är så hjärtskärande att se en så annars lugn och mysig katt så orolig.

Annons:
Förvirrad95
1/12/19, 11:47 PM
#1

Haha!!! HONA ska det stå. Dumma mobil 😂

Dimocarpus
1/13/19, 12:39 AM
#2

Feliways eller/och Zylkène för katter.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

annzoo
1/13/19, 6:51 AM
#3

Det finns inte mkt att göra bara härda ut och hoppas på att hon inte börjar kissa fel innan kastrering. En hona löper ca 7 dagar och de flesta veterinärer vill inte kastrera under ett pågående löp pga ökad blödningsrisk under operationen.

Uppkatten
1/13/19, 8:27 AM
#4

Pyssla om henne lite extra och se till att hon har det lugnt och tryggt. Och se för allt i världen till att hon inte lyckas smita ut… I övrigt är det nog bara att hålla ut. Räkna med att hon kommer att låta mycket + risk för felkissning. Rengör med ättika om hon felkissar på textilier så ni får bort lukten även för katten, annars kan hon vilja kissa på samma ställe igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

micki78
1/13/19, 1:08 PM
#5

Höna, hahaha😂

Vilken skarp och fin bild du tagit. Har du fotat med mobilen eller kamera?

Förvirrad95
1/13/19, 4:41 PM
#6

Har fotat med min mobil Huawei p20 pro=)

Annons:
Fridhäll
1/13/19, 4:53 PM
#7

Du! Har haft samma problem…. hade jättemycket strul med att få tag i tider. Det värsta är väl att katten är så stressad :( kissar pga missnöje och stress. Finns nog inte så mycket man kan göra, jag umgås jämt med mina katter så det är på natten när man sover allt händer…. Har du feliway? Det kan jag rekommendera men vet inte hur mycket det hjälper, kattmynta kanske också kan hjälpa om du vet hur hon reagerar på det! Vissa blir lugna vissa blir aggressiva etc. Lycka till!!!!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Upp till toppen
Annons: