Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2000 ggr
[Exotiiica]
1/12/19, 3:50 AM

Köra med katt i bilen?

Hejsan!

Jag undrar om det är någon som har några tips på hur man kan åka långa distanser med en katt? Under min katts yngre dar så hade hon inga problem och sov i passagerarsätet medans jag körde, men nu(alltså sist jag körde med henne) blir hon helt stressad vill under bilstolen och börjar både att dregla oerhört mycket samt kräkas i bilen. Är det någon som har tips på hur man kan fixa detta? Hon är en ganska stor katt(Maine Coon) så att sätta henne i en bur eller hålla henne i famnen är inte möjligt.

Annons:
Tarotstollan
1/12/19, 4:12 AM
#1

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nettis!
1/12/19, 8:03 AM
#2

Det finns större bur också. Har själv haft Maine coon, och han gick in i en bur jag köpte då. Men jag köpte i en hundaffär, för att få en större bur.

MonicaLagerquist
1/12/19, 11:06 AM
#3

ALDRIG  lös katt i bilen Antingen bur eller bältes-sele

Stolt ägare till fem La permer

annzoo
1/12/19, 11:26 AM
#4

Bara för att man har stor katt är inte bitter uteslutet. Köp transportbur på Jula, den är stor nog att rymma en Main coon. Att ha ett djur lös i bilen kan orsaka mkt skador och ökad risk för olycka. Krockar.ni då kommer katten skadas svårt.

kattöga
1/12/19, 12:18 PM
#5

Du borde absolut använda en katt- eller hundbur när du har katten med dig i bilen, då en stressad katt lätt smita när tillfälle ges och vid en krock kan både katt och övriga i bilen skadas. Händer något av detta kommer du definitivt att ångra dig om du inte använder dig av en fraktbur!
Ha gärna en filt/handduk över buren, då många katter (bl a våra) blir lugnare om de inte ser allt som flashar förbi.

 Men beträffande "åksjukan" så kan det vara så att din katt kanske är åksjuk, men det kan också vara stress som orsakar hennes reaktioner.

Prova Feliway- eller Pet Remedy-spray i bur och bil. Observera att katten inte ska få gå in i buren/rummet/bilen förrän efter 15 minuter om man använder Feliway-sprayen! Detta för att den sprayen innehåller alkohol som kan vara stressande för katten, alkoholen måste få dunsta bort först. Pet Remedy-sprayen kan användas direkt och kan t o m strykas på lite på pälsen.

Använd också Feliway/Pet Remedy doftavgivare i bostaden ca 1 vecka innan du ska ut och åka bil med katten.

Feliway finns på bl a zooplus.se, apoteket, veterinärkliniker o djuraffärer.
Pet Remedy finns hos Arken zoo, Granngården bl a. 

Zylkene är också ett bra medel som kan hjälpa,, bör också ges några dagar innan bilfärden. 
Zylkene finns hos veterinärer, zooplus bl a.

Kontakta veterinär för att höra om de har andra alternativ.

Läs mer här och här.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Fridhäll
1/12/19, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Häj! Du ska ALDRIG ha en katt lös i bilen! Det är väl tom lag på att dom ska vara fastspända eller är jag ute på vift? (Har för mig det är lag iaf) Jag reser ofta med mina katter men jag använder oftast bältsele till dom! Det finns att köpa online! Jag har ofta en bilskydd som är till för hundar, men funkar lika bra för katter med! Se bilder nedan! Sen så har jag köpt pads som är till för valpar att gå på toa på! Absorberande underlag… som jag lägger på! Har med mig täcke/filt/handduk med deras lukt på och extra ifall något skulle hända. Innan vi åker iväg så sprayar jag feliway (doftspray som liknar kattens ansiktsferomoner som kan ha en lugnande effekt), har alltid med mig extra mat och vatten och lite godis samt någon leksak som dom gillar! Har man dom i bur så lägger jag handduk, kisspads (valppadsen som jag nämnde innan), sprayar feliway innan avresa, kan hjälpa att lägga en handuk på buren, som ska vara fastspänd med bälte eller dylikt. Jag brukar alltid prata med mina katter och om dom är i bur så vill dom vara nära varandra så lugnar dom sig snabbare! Nu så använder jag sällan bur utan har dom i bältsele och då brukar jag sitta i mitten eller närmst dörren beroende på hur långt vi ska åka! Jag brukar oftast sitta bak med dom för jag gillar att göra det. Katter är vanedjur och dom vänjer sig rätt snabbt! Om vi inte åker långt så lägger jag bara en täcke och feliway (och extra handdukar, mat och vatten) Åker vi långt så stannar vi och låter dom gå ut och röra på sig och eventuellt gå på toa, äta och dricka om dom inte gjort det i bilen. Om det är möjligt så långt ifrån vägen som möjligt för att det inte dom ska bli rädda av trafiken. Har haft kattvagn i flera år och det kan jag verkligen rekommendera, det kan bli så att vi stannar och parkerar bilen, min pojkvän tar ut kattvagnarna(har två, en till varje katt) ur bagagen och jag knäpper upp deras bälten och sätter på selarna, öppnar dörren som är längst bort från vägen och dom får välja om dom ska hoppa in i en av vagnarna eller gå, så kanske vi går och sätter oss och äter (tex rastplats) har också med mig bajspåsar och har på vagnarna med! Här är mina katter Azrael(den lilla till vänster som man knappt ser selen på) och Leona(den stora som är till höger och ser selen tydligt)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Fridhäll
1/12/19, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Oj hahah såg att jag skickade bilden på sätesskyddet först haha! Alla bilderna är tagna ifrån Zooplus förutom den med två Katter, den är privat! :)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bild ifrån zooplus

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Kattsele till bil från zooplus

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:18 PM
#10

Samma sele från zooplus

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:19 PM
#11

**

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ursäkta för stök….

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Fridhäll
1/12/19, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här är mina katter i bilen

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Silvestris
1/12/19, 7:16 PM
#14

#12

Om bilsele används ska den spännas tight mot sätet. Det där bältet är alldeles för långt. De ska inte ha den rörligheten. Fick in en hund på akuten som satt spänd så vid en krock i 30 km/h. Ryggraden gick av.

Detta är korrekt spänt: https://shopcdn.textalk.se/shop/7500/art0/h0374/31250374-origpic-8d688e.jpg?max-width=362&max-height=241&quality=92

Kort koppling mellan sele och bältesspänne.

Uppkatten
1/12/19, 7:44 PM
#15

Katter ska inte sitta i bälte öht har jag lärt mig, och de flesta transportburar krossas vid en krock om transportburen har satts fast med bilbälte…. Har ingen dator just nu så jag är lite begränsad vad gäller att länka etc….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridhäll
1/13/19, 10:14 AM
#16

#14 Fy vad hemskt att höra, hur gick det med hunden i fråga?? :( Ja den är lite lång, jag kortade ner lite för jag kände med att den var lite för lång, bra att du tog upp det, glömde helt att skriva det! 😄 #14 Aha oj det har inte jag hört(det där med selen). Ja jag har också läst att många burar krossas men läste någonstans att det var säkrast att ha buren fastspänd på golven?(nu kan ju minnet svika lite men har för mig det iaf) Hur (skulle du resa) reser du med katter? :) Haha ja, jag sitter med på mobilen, så vet vad du menar! Länka gärna sen om du har möjlighet :)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Uppkatten
1/13/19, 11:34 AM
#17

Jag har själv letat runt efter info på det här området den senaste tiden och vad man verkar rekommendera i första hand är att placera transportburen på golvet bakom framsätet. Hoppas ha dator igen inom ett par veckor 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridhäll
1/13/19, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Ja tack så jättemycket, jag läste med det när jag sökte på det lite! Men själv känner jag att det finns väldigt lite information, eller det kanske bara är jag? Men att det inte har gjorts så många tester…. eller att det finns flera oberoende tester. Jag kanske bara är dålig på att leta, jag vet inte! Är det någon som vet om det forskas/utvecklar något banbrytande gällande kattransporter? Anpassade bilburar eller speciella bälten som skiljer sig från dom som finns på marknaden just nu? (((Nu är det inte samma sak med vanliga "gå" selar och bältesselar men till exempel så har jag upplevt att mina katter som kan springa iväg snabbt ibland för att fånga en kryp Eller dylikt inte får lika abrupt "stopp" som en "vanlig" sele i vanliga fall jämfört med en som är elastisk i slutet. Jag har en Easy walk sele(bild nedan)Det tar inte bara TVÄR stopp utan det blir segare att springa tills det tar stopp. Nu så vet jag inte hur mycket sånt verkligen skulle hjälpa vid en krock eller annan olycka. Men menar bara själva principen om det finns något liknande som kanske håller på att utvecklas fast för bil då, hade varit kul att veta om någon vet något))) :) Ah okej, fixade faktiskt min dator nyligen och är man van att använda datorn så blir det lätt strul, iallafall för mig hahah som alltid råkar klicka ner eller ändra sidor och massa sånt på mobilen 😂😄 (Bilden är tagen ifrån kattkompaniets hemsida)

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Uppkatten
1/13/19, 7:11 PM
#19

På The center for petsafetys hemsida vill jag minnas att det står en del om transportburar. Känner dock inte till den organisationen närmare eller vad den har för rykte. På youtube finns videos från krocktester där man kan se hur "vanliga" transportburar krossas om man har dem fastsatta med bilbälte. Minns inte från vilket land. Tyskland kanske? Sedan har jag skrivit till ett ställe i Sverige och ställt frågor om transport av katt i bil resp. om krocktester men har inte fått något svar så här långt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[Exotiiica]
1/14/19, 7:31 AM
#20

#1 Jag har redan läst den sen innan och till och med ringt in till de för mer information. Jag har medans jag åker med henne ett sele som man spänner fast precis som ett vanligt bilbälte fast för katter/hundar. 

#2 Absolut finns det större burar! Men när jag har haft henne i en blir hon oerhört stressad och jamar konstant, spyr i den flera gånger och börjar bita i gallret. Därav känner jag att en bur inte är så bra för henne. 

#3 Katten är INTE lös i buren. Kan förstå att folk missuppfattar det när jag säger att hon vill under sätet. Jag märker på henne hur hon vill försvinna in under sätet när hon vill hoppa ner men selen som är kopplad precis som ett vanligt bilbälte gör att hon inte kan hoppa ner från sätet. 

#4 Hon är inte lös u buren, en bur stressar upp henne ännu mer därav har jag bilsele på henne. Har provat en större bur innan och det blev inte bättre.  Bilselen är gjord för både hundar och katter i bilar.  När hon var yngre hade jag inte henne i en bur heller utan bilsele och det funkade toppen. 

#5 Just nu har jag en bilsele när jag åker med henne och har haft det sen hon var liten. Har en katt/hundbädd under henne med en filt som hon kan ligga på.  Bädden är tillräckligt hög för henne att sträcka sig och kolla ut genom fönstret om hon så önskar(vilket hon absolut älskade att göra när hon var mindre). Ska absolut beställa hem produkterna och gå till veterinär för att köpa Zylkene till nästa bilfärd, tack för tipset!

#6 Katten är INTE lös i bilen, har på henne bilsele. Har redan rådfrågat om hur man åker med katt och bilsele fick grönt ljus. Mat och vatten finns tillfälligt för henne och produkterna kommer jag absolut prova på.  Jag försöker prata med henne me det verkar inte lugna ner henne, jag stannar ju 1-2 gånger under bilfärden för henne att återhämta sig och göra sina behov eller bara för att ta en paus. 

#7 Produkten på bilden har jag redan i bilen 

#8 Tror inte detta kommer funka för henne, hon blir mer stressat om hon inte sitter bredvid mig på passagerarsätet.

#9 Har redan en bilsele till katten när jag åker. 

#14 Har det lite längre än så men inte så att hon kan hoppa upp i min famn eller hoppa ner från sätet. 

#15 Bilsele är det bästa alternativet just nu, om jag inte vill att hon ska må ännu sämre.

Annons:
[Forest]
1/14/19, 10:08 AM
#21

13 oj dom ser ut att trivas 😍 Ts. Som andra skrivit ha inte katten lös. Det låter som att din katt inte trivs så bra med åka bil. Så jag ger tips på hur man kan göra för underlätta lite (kanske funkar). Skaffa transportbur finns drösvis köp helst inte en ihopfällbar då dessa inte håller så bra vid eventuellt krock/olycka. Täck över större del av buren med lakan så inte katten ser ut. Ta med extra byten om katten kräks så du kan byta ut kanske handduken. Spänn gärna fast buren antingen med spännband eller bilbälte beroende på vart buren är. Katten tror jag inte kmr vilja kissa eller bajsa under bilresan men man kan ta med mindre låda och erbjuda lådan vid stop. OBS TÄNK PÅ ATT INTE HA ÖPOEN BILDÖRR NÄR DU ÖPPNAR BUREN.😣 Finns många som råkat bli av med sin katt vid dessa tillfällen. Lycka till 😊

[Exotiiica]
1/14/19, 10:18 AM
#22

#21 Vänligen läs #20

Wony
1/14/19, 2:53 PM
#23

Alltså, det verkar ju inte direkt finnas något alternativ än det du gör nu, om det nu är så att bur är helt uteslutet. Det enda som jag spontant kan tänka på som kan hjälpa är Zylkene, som kan lugna ner katter. 

Dessvärre är det så att en del katter helt enkelt hatar att åka bil av en eller annan orsak. Vi har våra i bur eftersom det är säkrare, plus att om det sker "olyckor" så är det i en bur som går att skura, och inte på ett bilsäte…

[Forest]
1/14/19, 9:13 PM
#24

22 Så du har provat bur och täcka över buren? Vi har en katt som avser bilfärd är vidrigt han mår illa men märkt att täcka över lugnar honom. Sen får man köra större svängar o köra mer försiktigt när han åker med. Sen har vi katt som anser åka bil ör rätt soft men vi har även honom i bur.

Silvestris
1/14/19, 11:52 PM
#25

#14

Hunden fick somna in. En ryggrad som är helt av går inte att åtgärda. :(

Fridhäll
1/15/19, 8:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Hej igen! Ja som du skriver så verkar ju sele vara bättre val än bur just nu! Jag tycker det låter bra, du kan också kombinera Feliway med Zylkène :) Okej vad bra att katten inte är lös i bilen, ja jag tror många uppfattade så, det är inte alltid lätt att veta, finns folk som jag känner som har sina katter lösa (eller hade) tills jag förklarade för dom att det var säkrare att ha dom fastspända. Nu så har ju inte du katten lös, men det är lätt hänt och en vanlig misstag som många gör tror jag. Det som jag känner är viktigt då, är att inte att börja anklaga personen för vanvård/djurplågeri och/eller använda personliga påhopp/angrepp/trakassera personen. Vilket jag TYVÄRR har upplevt i andra kattforum/sidor (inte denna än så länge som tur är). Folk är VÄLDIGT snabba med att aggressivt och på en NEGATIVT sätt trycka ner personen i fråga istället för att faktiskt hjälpa och komma med råd. Sånt stödjer inte jag och tar helt och hållet avstånd ifrån det beteendet. Människan felar, så är det bara. Det viktiga är väl att man vill få in ny kunskap och göra det som är bäst för våra (oftast) fyrbenta familjemedlemmar! :) Bilden på #8 är en extra vald produkt (uppblåsbara kuddar som kan läggas vid fotplatsen/fotsätet/fot/benområdet(HJÄRNSLÄPP PÅ VAD DET HETER?!?!) ) som är till för att hålla uppe själva bilsätesskyddet om man tex, som på bilden, har en stor hund. Så sjunker inte tasspartiet ner. Det bilsätesskyddet finns tillgängligt för framsäte/en säte med :) (fast jag köpte så det täcker hela baksätet och det finns möjlighet att ta bort/sätta dit fönsterskydd som är med på bild #6. Sen har jag ju extra skydd utöver det, men är väldigt bra att ha tycker JAG. Jag åker ändå rätt mycket med mina katter i bilen :) #21 Ja, tack så mycket :) det har jag fått jobba på kan jag säga haha! Men katter är ju vanedjur, dom vänjer sig efter dom lärt sig att det inte bara är hemska människor i vita rockar som ska pilla på en (veterinärer) utan mycket är roliga utflykter till skogar och andra roliga saker. Sen så gillar ju inte vissa katter att åka bil, alla är ju olika. Då får man ju tänka på det och att bara göra det bästa av situationen. Dom kan mjaua lite i början och ibland triggar nog dom varandra hahah men det går andra hållen med. Så dom lugnar varandra mer än att jaga upp. Sen så blir det ju mest turer på våren/sommaren/hösten. Men någon mjau i början av dom första gångerna händer, men annars är dom tysta och sover/kollar runt, eller kelar med mig och/eller varandra. Börjar man tidigt är det ännu bättre! Min långhåriga katt som blivit badad/tvättad sedan kattunge åren har inga problem med att badas och fixa iordning pälsen. Hon gillar det inte, men hon tål det. Min stora däremot….då är det KRIG. Kommer ihåg en gång när hon behövde bada (en större nummer 2 incident…) och dum som jag var(och halvt panikslagen) så klippte jag inte klorna… (Hon får VÄLDIGT långa och STORA klor, Som en jä*la björn eller något) Det hela slutade med en någorlunda bajsfri katt och jag fick en ny piercing hål i armen… klon gick in i en del av armen och ut ur en annan. Det gjorde minst sagt ont, mer än när jag piercade naveln 😂 min kille som var jämte mig trodde inte sina ögon, det gjorde inte jag heller. Men jag kände det… han drabbades av någon slags WTF panik samtidigt som jag, med så sansad och lugn röst säger "kan du hjälpa mig dra ut den här j*vla klon som sitter fast i min arm idag eller?!?" För den hade ju lixom hakat sig fast och klospetsen gick ju ut genom min hud och det var för djupt för min katt att bara dra bort tassen… Det förstod ju inte min älskade katt utan hon slet och sprattlade som en galning med hennes klo fasthakadi min arm. Med tanke på att den är kloformad, att hon rörde sig och att den satt så djupt och detsutom gick ut ur min arm var det svårt för min kille att ta bort den! (Tror jag har bild på såret någonstans haha). Hon kommer aldrig gilla att bli tvättad, så är det. För vissa är det samma sak att åka bil. Jag kan rekommendera att du har en handduk och lägger den ÖVER henne, så att hon känner sig "instängd" men kan kolla ut. För att jag tror inte du kan göra så mycket mer eftersom du testat buren och handduk över buren (eller jag kanske fattade fel). Men det är ju inte bra att hon biter på gallret…. Jag har en transportbur som designen är SKITBRA men materialet är lite för klent, den är gjord helt i plast. Synd bara att den är så klen i materialet annars hade den varit den bästa buren jag hittills haft. Bild på buren nedan. *bilden är tagen från zooplus* Hoppas någon/några andra kanske kan ge lite mer tips. :) Du säger att du skulle/ska köpa produkterna vilket låter som en väldigt bra idé och förhoppningsvis så hjälper det så känner hon kanske sig lugn/lugnARE! Jag hoppas på det iallafall! Ursäkta om detta har nämnts tidigare men, har du rådfrågat en veterinär om åksjuketsbletter typ postafen 25mg( den är receptfri och brukar finnas på de flesta apotek)? Det kanske skulle hjälpa med? Finns ju starkare men det är ju på recept…. Jag hoppas verkligen Feliway/Zylkène eller vad du än väljer, hjälper dig och din katt…jag hoppas verkligen på det bästa!! ❤🤞🏻🤜🏻😄

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

[Exotiiica]
1/15/19, 8:51 AM
#27

#23 En bur stressar tyvärr upp henne ännu mer tyvärr men jag ska absolut ta och prova Zylkene. 

#24 Att ha henne i en bur stressar upp henne mycket mer än att ha henne i bilsele, sen så har vi ju också kört när det varit natt och det har ju inte heller hjälpt. Jag tror knappast att sätta henne i en bur som hon blir ännustressad av och sen täcka så att hon inte kan se under 2-3h(förutom några stop där hon får ta pauser) kommer hjälpa henne. Jag kör ju riktigt försiktigt med henne så hon inte skräms upp i onödan.

Annons:
Fridhäll
1/15/19, 8:57 AM
#28

#25 …. Nä fy vad hemskt, men det var nog det bästa…man vill ju inte att dom ska lida. Vissa kan ju bli handikappade, bakben som inte fungerar men det är oftast vi människor som nojar över att djuren mår dåligt pga sin handikapp. Oftast så är det mer "okej nu är det så här, då får jag göra så hör istället" och lever jättebra liv om dom blir omhändertagna och får den stöd(om det behövs)dom behöver pga sin handikapp. Men tråkigt att höra att det blev som det blev, hen är på en bättre plats nu😢 ❤ 🕊😦⚘🕯 Hoppas du aldrig får vara med om liknande igen, eller någon annan för den delen heller….. 🕊

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

[Exotiiica]
1/15/19, 9:14 AM
#29

#25 Tänkte köpa hem både  Feliway med Zylkène och prova, hoppas det funkar. Jo folk är väldigt snabba med att dra den mest dramatiska slutsatsen och anklaga någon istället för att fråga först och spara på energin. Jag kan tänka mig att det slutar med att vederbörande blir avskräckt och backar istället för att fråga om hjälp vilket då leder till att djuret i fråga får ta slaget. Men nu var det ju så att jag inte gjorde fel så folk kunde lugna ner sig men om det är någon som verkligen gjort fel från början och blir så pass otrevligt bemött kan det ju ha oerhörda konsekvenser. 

Jaha jag måste totalt missat att det haha, men visst. Kan absolut ha en sådan för framsätet, man kan ju alltid prova. Tipset med handduken över själva henne har jag använt mig om, fast med en filt som jag virar runt henne nästan(självklart inte så hårt att hon inte kan ta sig ur det) men hon skakar loss filten den och lägger sig på den istället. 

Jo att hon biter på gallret gjorde hon redan när hon var kattunge i protest, så det fick bli bilsele. Buren i bilden ser ju jättebra designad ut, om hon ändå kunde sitta i den utan att försöka hoppa ut…

Åksjuketabletter har jag inte frågat om, men kan absolut prova, jag får helt enkelt  ringa in och fråga vilken jag borde prova först och se vart det tar oss.  Men jag hoppas något funkar så att hon slipper må som hon gör. Men tack för all tips jag fått om produkter osv, nu håller vi tummarna och tassarna att det går bra!

Wony
1/15/19, 2:11 PM
#30

#27 Med Zylkene så kan det vara en bra idé att börja ge det någon/några dagar innan du ska ut och åka, har för mig att det ska ha bättre effekt då. Hoppas det kan hjälpa!

[Exotiiica]
1/15/19, 4:53 PM
#31

27# Det ska jag ha i åtanke. 

Tack för svar!

Fridhäll
1/18/19, 1:43 PM
#32

Hör gärna av dig hur det gick sen!!! Eller pågående "process" eller hur man säger! (Definitivt inget MÅSTE, Men jag tycker det skulle vara både kul och intressant att se hur det funkar/går(eller i värsta fall inte går 😣))

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

jollycox
1/19/19, 3:20 PM
#33

#32 Tyvärr har trådstartaren avslutat sitt medlemsskap.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fridhäll
1/19/19, 4:14 PM
#34

#33 Men whaaat,men vad synd, vet du varför?!(Eller det kanske inte du vet haha) Hen svarade ju nyligen i tråden!! Attans då får jag(OCH alla andra) ju inte reda på hur det gick…. Är på mobilen och kan inte klicka på hens(trådstartarens) namn eller bild… Men jag kan inte heller gå in på din "profil" jollycox oavsett om jag klickar på din namn eller bild. Det är väl säkert min telefon, har gått in på profiler när jag är på datorn. Aja, det finns inte mycket jag kan göra nu då om TS (TS=Trådstartaren, för er som inte vet vad förkortningen betyder i det här sammanhanget) inte är medlem längre… Får hoppas att allt är väl med dom och att allt går bra! Vem vet TS kanske kommer tillbaka i framtiden!! Tack så jättemycket för svaret jollycox, hade du (eller någon annan) inte sagt något så hade jag nog inte fått reda på det hahah tack igen, det uppskattas verkligen mycket. Kan tänka mig att jag skulle sitta här och vänta på att TS skulle ge oss uppdateringar på hur det hade gått osv😂 Sen efter en år eller något hade jag kanske börjat fatta att något var skumt 😂 Men då vet jag det! Tack Tack!! Ha en bra dag! 😄

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Upp till toppen
Annons: