00 - Allmänt kattprat

Pengar

2019-01-09 18:23 #0 av: MonicaLagerquist

Hur mycket lägger du på din katt i månaden?

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-01-09 19:02 #1 av: Siggebus

Oj ...det har jag inte tänkt på så fick räkna lite på det. Funderar
Runt 550 kr kom jag fram till.
Då är det mat, kattsand, försäkring och vaccinering (vaccineringen har jag slagit ut per månad)

Anmäl
2019-01-09 21:16 #2 av: Forest

2 katter är maten ca 250 kr sand 65 kr får ofta ta hem någon pga trasig förpackning på sand. Försäkringen vet jag inte vad vi betalar då mannen pyntar alla fasta utgift 😊

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2019-01-09 22:18 #3 av: Uppkatten

Vågar inte ens räkna på det... SkrattarDe vägrar att äta annat än Sheba, och kissar inte på annat än Everclean... Och så försäkringar, veterinärvård, aktiveringsprylar mm på det... Men det är det värt! Hjärta

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2019-01-10 08:52 #4 av: Wony

Det är klurigt att slå ut det på månader eftersom vi ofta storhandlar för att få mängdrabatter osv... Men det är nog en del. Vi använder just nu bara EverClean eftersom vi inte hittat någon annan sand som klumpar lika starkt. I matväg är de ganska petiga och i princip är det bara Whiskas, Pussi, Gourmet i sås eller Sheba som går ner någorlunda säkert, så det drar nog iväg en del där. Men det får det lov att vara värt! :)

Anmäl
2019-01-10 10:05 #5 av: MonicaLagerquist

Jag bokför alla kattutgifter månad för månad så det blir lite olika beroende på hur många katter jag har hemma.Köper sand pallvis så den månaden blir väldigt dyr.Sitter vid fel dator men återkommer när jag sitter vid rätt dator.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2019-01-10 18:52 #6 av: Dimocarpus

Ca. 550kr per katt per månad. Inklusive sand, mat, försäkring och kattklubb

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Anmäl
2019-01-10 19:56 #7 av: Nettis!

Räknade ut att det går ca 500 kr per katt och månad.
Försäkring, mat och kattsand.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.