Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 627 ggr
Sofia80
2019-01-09 07:56

Okastrerad hankatt

Hej Jag köpte en okastrerad hankatt igår och han markerar och markerar och markerar. Kastrering är såklart prioritet ett och den sker idag! Det jag funderar över är att jag hade en honkatt förut men hon dog sorgligt nog p.g.a. en tumör för några månader sedan men hennes lukt lär ju finnas kvar. Jag är även kattvakt regelbundet åt en släktings perserhona så hennes doft finns det ju definitivt gott om här. Att han markerar är ju såklart ett helt normalt beteende men jag funderar på om det kanske är stressande och förvirrande för honom att det luktar katt här utan att det finns någon här och att det kanske gör att han markerar extra mycket? Vore det kanske bra att ta hit min extrakatt så att han får träffa henne på riktigt? Planen är iallafall att prova att ha dom ihop sen när släktingen jobbar. Båda katterna är väldigt lugna och vänliga av sig och även vana vid kattkompisar så jag hoppas och tror att det kommer att gå bra! Jag vore oerhört tacksam över tips och råd då det här är min första vuxna okastrerade hankatt, annars så har jag haft katt sedan jag var liten. Vänliga hälsningar Sofia

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-09 09:25
#1

Jag skulle låta kastrera katten och sen låta honom bo in sig innan han får träffa dina extra katter.

Katter är inte som hundar, de behöver ofta lång tid för att lära känna varandra.

Stolt ägare till fem La permer

annzoo
2019-01-09 15:31
#2

Även om du kastrerar idag så kommer det ta ett tag innan alla hormoner försvinner så låt han börjar in sig ett bra tag innan. Ju längre han har varit fertil kan de även ta ett tag innan han slutar revirkissa så jag skulle definitivt köpa kisskydd att ha i säng och soffa så inte de blir inkissade för då lär han fortsätta kissa där

Upp till toppen
Annons: