Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1185 ggr
Zanath
1/6/19, 2:52 PM

Kattlådepåsar?

Hej! Vi har skaffat en ny kattlåda men jag har haft samma problem även tidigare… Jag tycker det är jättesvårt att hitta tillräckligt stora kattlådepåsar! Finns det någon som vet av någon större modell som man kan köpa i vanlig matvarubutik? Eller åtminstone någon öht. Just nu har vi Dogman (vit förpackning med lila kant upptill och nertill) och den räcker verkligen inte. För typ fem år sedan eller så kunde man köpa påsar på rulle hos större Coop-affärer men det var väldigt länge sedan jag såg dem, men de var stora nog iaf. Snart får man väl klippa sönder sopsäckar för att få en bra påse 😃

Annons:
MonicaLagerquist
1/6/19, 2:57 PM
#1

Jag har lite svårt att förstå varför man vill ha extra påsar i lådan.

Förklara gärna för mig.

Jag har stora lådor och så pass mycket sand i dem att kisset aldrig kommer ner till botten av lådan. Det är enklare att tömma över sanden i en annan låda med jämna mellanrum och skura ur lådan och sen hälla tillbaka sanden och fylla på med ny sand. 

Plastbantar och undviker att använda plastpåsar i onödan.

Stolt ägare till fem La permer

Zanath
1/6/19, 3:44 PM
#2

Det är för mig mer hygieniskt att ha kattlådepåsar helt enkelt.

vendelay
1/6/19, 5:20 PM
#3

Ett tips är att köpa en modkatt eller liknande - då har du en slags "ikeakasse" i botten som du tvättar istället för att slänga plast i onödan!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zanath
1/6/19, 8:29 PM
#4

Tack för tipset! Det lär inte bli någon sådan just nu men de ser iaf rätt intressanta ut. Man lär sig nåt nytt varje dag.

ApanAnn
1/6/19, 11:25 PM
#5

Vi har en modkat flip, och den uppskattas av alla i hushållet. Jag tyckte det bara blev svårt att skopa ut kissklumpar ordentligt med plastpåse i, så det har jag bara köpt en gång. Beror väl kanske på typ av sand också.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Zanath
1/7/19, 11:09 AM
#6

Ja jag har upptäckt med tiden att jag faktiskt inte tycker om klumpande Kattsand, trots att det ska vara så praktiskt. Har hittat en sort som heter Catsan hos City Gross som är bra iaf.

Annons:
ApanAnn
1/7/19, 12:17 PM
#7

Smaken är som baken :) Ja om jag haft sand som ska bytas helt ofta och inte bara plockas klumpar hade jag nog också velat ha påsar. Hoppas du hittar nåt som funkar!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

[Forest]
1/8/19, 8:44 PM
#8

Soppsäck finns grövre och transparanta 😊 En fråga katten gräver inte sönder påsen? Vi har en grävare till katt och vi har mycket sand i lådorna fyller i 20 liter klumpbildande sand 😁 Många säger att klumpar sätter sig i lådansbotten och det beror på att det är ofta för lite sand i. Vi byter inte ut all sand men tömmer för skura rent lådan 1 gång i veckan sen i med sanden igen. Fyller på lite även detta. Det är många som gillar den sanden du köper och eftersom du o kissen trivs med den varför byta 😉👍 Vad kostar den på citygross?

Upp till toppen
Annons: