Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 936 ggr
Nasat
2018-12-29 20:58

Ragdoll

Hur är kattrasen Ragdoll till sättet ? Någon som har erfarenhet ?

Annons:
Lussan20
2018-12-29 21:31
#1

Min son och hans flickvän har haft två, men nu är bara hankatten kvar, Dom är stora och ganska ledlösa, lyfter man dom blir de som ett päron. Deras stora blå ögon tittar intensivt på en och de är snacksaliga och modiga. Lite listiga och mysiga. Om jag skulle ha en egen katt, fast jag får låna denna roliga pojke ibland, blev det nog en Ragdoll. Vackra , lena mysiga på alla sätt.Jag har haft Perser, huskatter i olika blandningar, men Ragdoll är en ny trevlig bekantskap…Mvh/WL🌺

Nasat
2018-12-30 19:44
#2

Såg att det fanns Ragdollungar till salu på Blocket. De var vaccinerade , chipmärkta samt besiktigade. Blev lite intresserad.

Pia-69
2018-12-30 20:23
#3

#2 Kolla att de har stamtavla, annars bör du avstå! Lycka till att hitta en Ragdoll!😻


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Belimas
2018-12-31 01:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

En ragdoll är lite som en hund i sättet, väldigt härliga och kärleksfulla. Oftast rätt så lugna till sättet och stressar inte upp sig i onödan, de gillar närhet men är inte riktigt några knäkatter utan föredrar att ligga bredvid en i stället. Och så är de fantastiskt vackra. Jag hade en för många år sedan men drömmer om att ha en eller två i framtiden igen när min nuvarande katt inte finns i livet längre.

Om du verkligen är intresserad av att köpa en ragdoll så vänd dig till rasklubben först och läs på om hälsostatistiken hos rasen och vad föräldradjuren bör vara testade mot och sedan hitta en uppfödare som följer de krav som rasklubben har ställt.

Lussan20
2018-12-31 08:08
#5

Det stämmer att min sons Ragdoll inte vill ligga i knät, han ligger bredvid. Han är så morsk mot vår hund, går och stryker sig mot henne och när ingen ser ger han henne en örfil. (en stor Labbe) jo kaxig och självständig, pratglad och så otroligt vacker. Han bodde hos oss en vecka då de var på semester. han bodde in sig fort och trivdes. Kl 5, ville han ha mat, kom då och uppfordrande krävde sin rätt.

Han är en mycket fin katt på alla sätt….Mvh/WL

Nasat
2019-01-02 08:35
#6

Tack för alla bra svar. Nu har jag lite mer "kött på benen". 😃😃

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-02 09:12
#7

#6 👍

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: