Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1007 ggr
Travis D
12/21/18, 6:40 PM

Växer ifrån varandra.. :(

Mango och Decibel, när dom var små sov dom vi varandra men med åren så har dom börjat undvika varandra. T.ex. idag låg decibel i min säng med mig och lekte med toapapper. I hallen utanför rummet kom mango och skulle leka med en låda som har ett prasslande material i sig. Decibel och Mango fick ögonkontakt så jag försökte bryta den med lite toapapper och båda fortsatte med det dom höll på med. Då hoppar Decibel ner så dom står ca 50 cm från varandra och dom börjar fräsa på varandra. Decibel hoppar direkt på Mango och brottar ner henne så jag särade på dom direkt. Om Mango ligger i soffan och Decibel lägger sig i andra soffan / försöker lägga sig bredvid Mango så går hon (mango) direkt. Dom brottas mest på lek liksom (skadar inte varandra utan jagar och brottas mest) 

vad ska man göra när dom börjar fräsa och brottas? ska jag bara låta dom hålla på eller sära på dom? Dom har bott ihop sedan dom vart flyttfärdiga, båda är nu 2,5 år. Decibel är typ mellanstor norsk skogkatt och Mango är korsning perser och Maine coon - så hon är ganska liten- som en normal stor perser

Annons:
Travis D
12/21/18, 6:46 PM
#1

Och tror ni det kommer bli mer bråk mellan dom?

[Forest]
1/8/19, 9:19 PM
#2

Vi har en katt som bara ligger nära dottern. Han ogillar ligga tätt med någon annan. Han skulle aldrig ligga jätte nära våran andra katt. Dom kan ligga i samna soffa. Jag tycker det låter som att dina katter inte helt älskar varandra. Är båda kastrerade?

Travis D
1/8/19, 9:20 PM
#3

#2 japp

annzoo
1/9/19, 5:21 AM
#4

Är båda kastrerade?

Travis D
1/9/19, 9:30 AM
#5

#4 Japp båda är kastrerade

Clarissa
1/9/19, 3:40 PM
#6

Mina två katter(båda kastrerade) är syskon och har alltså bott med varandra sen dom föddes. Från ingenstans flög honkatten på hanen en dag (när de var 3 år) och dom blev fruktansvärt osams, gick inte att ha dom i samma rum, pälsen flög och den ena fick små sår av bråket, det var bara honan som var aggressiv. Honkatten flyttade till mina föräldrar, där upptäcktes senare att hon var allvarligt leversjuk och det var förmodligen därför de börjat bråka från början, det är vad vi tror iallafall. De var åtskilda i nästan ett år och idag bor dom ihop igen, sover bredvid varandra och busar som om inget hänt. Kanske är så att någon av dom inte är helt okej? Behöver ju inte vara så allvarligt som det var för mig, kanske något mindre som stör? Hoppas ju självklart att inget är fel med dina kissar, hållar tummarna att det inte går så långt som det gick med mina, låter ju som du kan ha dina tillsammans fortfarande :)

Annons:
Travis D
1/9/19, 5:16 PM
#7

#6 ingen av dom är liksom aggressiva.. dom brottas mest. Typ lite hårt lekfullt. Undrar mer vad jag ska göra när dom börjar (sära på dom eller låta dom vara?)

Maria
1/9/19, 7:11 PM
#8

#7 Men då låter det ju som de bara har kul. Då hade jag låtit dem vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
1/9/19, 8:58 PM
#9

7 Är det lek så är det ingen fara. Vissa katter leker rätt hårt men då brukar den andra sluta leka och gå där ifrån. Våran vuxna katt är snäll fräser aldrig kmr bra överens med andra katter ute. Dock leker han rätt tufft men lillkissen är det som alltid börjar leka så han gillar väl tuff lek även han 😋

Upp till toppen
Annons: