Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 2570 ggr
Jessicahagstrom94
12/16/18, 7:40 PM

KATTENS NO.1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Framöver tänkte jag skaffa mig ett klösträd från kattens no.1. Har ni nåt från det märket? Vilket? Nöjd? Är lite osäker på vilket eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig för hur mycket sov, lek & klösbehov det ska kunna ge, mina katter har nämligen ett klösparadis redan. Se bild. Det beigea stora ska bytas ut tänkte vi. Finns även ett stort träd i sovrummet.

Annons:
Uppkatten
12/16/18, 8:21 PM
#1

Jag har 4 olika klösmöbler från Kattens No 1, och är nöjd med samtliga. Har bl a Dagmar, Mathilde, samt en vanlig klöspelare samt en klösmöbel som påminner om Mathilde fast med bara en hänghylla.  Samtliga dessa klösmöbler används dagligen och flitigt här hemma.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
12/16/18, 9:03 PM
#2

Jag har Eiffel, Palads och Ingolf.  (Ingolf används mest som avstamp till ett högre klädskåp).

Har haft Rundetorn, men bytte till snarlika Eiffel som har större liggytor  eftersom Rundetorns var i minsta laget för katter på 5-6 kg. Eiffel har dessutom en hängmatta högst upp som är väldigt populär. Fördelen med både Rundetorn och Eiffel är att klöspelarna är så lättillängliga att det går att klättra som uppför en trädstam. För att göra trädet extra klättervänligt så kan man ta bort det nedersta hyllplanet.

En stor fördel är också att det går att byta ut enstaka delar och pelare när dessa blivit slitna, för de nedre pelarna slits ju mycket snabbare än de högre upp.

Ska du köpa takhögt så tänk på att mäta takhöjden och kolla om du behöver köpa till förlängningspelare, för det behövde jag.

Sajtvärd Katter iFokus

new2ragdoll
12/17/18, 1:20 PM
#3

#2 - Bra idé men hur ska katterna komma ner om det nedersta hyllplanet tas bort? Våra raggisar är lite..klumpiga

OberonsMatte
12/17/18, 6:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Ja, jag har ju också en Ragdoll, så när jag hade borttaget hyllplan fanns lägligt nog en bokhylla och en högtalare placerade bredvid som han kunde använda som  trappsteg.

Sajtvärd Katter iFokus

OberonsMatte
12/17/18, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Så här ser mina nuvarande träd ut. Palads-trädet har jag ställt en fotpall bredvid för att göra det lite lättare att ta sig in i kojan:

Sajtvärd Katter iFokus

new2ragdoll
12/18/18, 10:47 AM
#6

# 5 - haha snacka om cat-spread. :)

Annons:
Soligajag1
12/18/18, 8:52 PM
#7

#5

Så häftigt  det ser ut , klätter ställningen , var har du köpt det ??

HH 🙂

OberonsMatte
12/18/18, 9:04 PM
#8

#6 Ja,  det är Ragdoll-style i hängmatta, eller på "hög nivå" kanske man kan säga… 😉

#7 Jag har köpt alla träd från den nätbutik med hemleverans som hade lägst pris just då.  Hur smidigt som helst för mig som inte har bil. Har för mig att dessa kommer från Zoo.se eller Supercat…eller om det var Petworld..?🤔

Sajtvärd Katter iFokus

Soligajag1
12/18/18, 9:26 PM
#9

#8 Tackar så mycket !! Kollar på dessa! 😀

HH 🙂

[[eskils_]]
12/23/18, 12:30 PM
#10

Vi har ett takhögt Kattens No 1 Eiffel här hemma (+ ett mindre träd från Nobby). Eiffel är mycket populärt, den översta hänghyllan används dagligen som sovplats. 🙂 😴

https://www.kattkompaniet.nu/sv/articles/2.53.4341/kattens-no-1-eiffel-graddvit

new2ragdoll
12/28/18, 6:11 AM
#11
Jessicahagstrom94
12/30/18, 10:56 PM
#12

Tack hörrni! Ifall nån har försökt visa en bild så verkar jag inte kunna se dom via mobilen.. Vet fortfarande inte vilket jag ska välja, 3 av mina grabbar väger ca 5-6 kg och 2 av dessa är busfrön.. Den 4e väger inte ens 4kg, han är jätteliten men riktigt busig. Min största på 6 kg är lugn och sansad för det allra mesta och gillar att ligga och sova i huset på klösträdet som ska bort eller på hängmattan på White tiger trädet. (Det vita).

[[eskils_]]
12/31/18, 11:22 AM
#13

#12 Rekommenderar ett träd med tjock stam för så tunga katter. Tror stammarna finns i två olika diameter.

Annons:
Jessicahagstrom94
1/2/19, 3:24 PM
#14

Ja det har jag redan förstått att jag måste ha :) har sökt och sökt men kattens no1 verkar vara det bästa alternativet. Men har ni andra förslag så tar jag gärna emot det, men absolut inte dessa fula i trä. 👀

jollycox
1/2/19, 6:54 PM
#15

Jag har hittat royal klösträd som är gjorda för stora katter, är mycket sugen på att köpa ett. Finns många modeller.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

kara_murray
1/2/19, 7:31 PM
#16

Jag köpte mitt senaste klösträd på arkens zoo och det är perfekt för mina tunga och busiga skogisar. Den här breda pelare och bra storlek i övrigt.

Lagavulin
1/3/19, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

royal mainecoon

Lagavulin
1/3/19, 4:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#18

royal och natural Paradise träd

Jessicahagstrom94
1/3/19, 10:16 PM
#19

Vill ha ett där det finns ett hus relativt högt upp och inget i trä :)

Upp till toppen
Annons: