Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 3367 ggr
kattöga
2018-11-13 18:13

Roliga saker era katter gör?

**Vad gör era katter som ni tycker är kul,

gulligt, speciellt osv?**

Det är alltid kul att läsa om vilka hyss katter gör och vilka roliga egenskaper de har.

Bild Pixabay

  • Jag förstår inte varför katter ska ställa/sätta sig i dörröppningen när man öppnat åt dem för att de vill ut, så att man inte kan stänga dörren!

  • Våra yngre bröder blockerar ena kattluckan som vi har i en "lådbänk" på verandan, för gammelkatten ibland. När han står vid kattluckan, står ena katten bakom honom och blockerar så att han inte kan gå ut ur "lådbänken", på andra sidan kattluckan (inne) står den andra brodern. När gammelkatten försöker öppna kattluckan, för att gå in, ser katten som är inomhus att putta tillbaka kattluckan! 

  • Sedan de fångat en mus i ett skåp (under diskbänken) en gång för länge sen, så vill de nu att jag öppnar skåpdörren varje dag, så att de kan gå för att ta sig en titt, för att sedan omedelbart gå därifrån igen.
    Öppnar jag inte, så öppnar den ena katten luckan själv, med mycket gny..

😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
2018-11-13 18:30
#1

Kartonger är ju alltid en hit! Även för stora katter: 
https://youtu.be/J11uu8L8FTY

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Scorpio97
2018-11-13 18:54
#2

Om jag är hemma hos mamma (jag har flyttat ut, men har kvar mitt rum) och dörren till mitt rum är stängd så sitter min katt och mjauar tills jag kommer och öppnar. Öppnar någon annan dörren går hon iväg och väntar tills den har stängts igen. Ser hon en insekt hon vill jaga men inte når så ropar hon på mig tills jag kommer och hjälper henne fånga den. Hon ropar även på mig när hon har klättrat upp på gardinstången och "inte kommer ner".

Något som gör detta extra roligt är att om jag inte är hemma så öppnar hon dörren (den stängs inte helt) och tar sig ner från gardinstången själv. Men om jag är hemma är det väldigt viktigt att hon får hjälp med dessa saker av mig, ingen annan. Ignorerar jag mjauandet för dörren/insekt letar hon upp mig och sitter och stirrar på mig tills jag frågar vad hon vill, då återupptar hon mjuandet och springer till det hon vill ha hjälp med. Hon har även ett särskilt läte för varje situation så jag vet precis vad hon vill ha hjälp med även om jag är i ett annat rum. 

Jag ropar dock på katten när jag ser en insekt jag inte vill ha inomhus (jag tycker insekter är obehagliga) så jag gör väl egentligen samma sak själv, haha


//Jessie

taxarärbäst
2018-11-13 19:00
#3

skriker på alla

emeliiiiieee
2018-11-13 19:18
#4

Alltid när jag säger att jag ska gå och köpa pepsi så börjar han prata som om han inte vill att jag ska köpa pepsi 😂 han pratar aldrig annars

Carrosh
2018-11-13 23:04
#5

Min kisse springer omkring och gnäller när maten är slut. Eller gnäller och gnäller.. Det låter som att världen håller på att gå under, som att hon svälter ihjäl. När hon efter många om och men får påfyllning så går hon bara och nosar lite och sen går hon och lägger sig.

Hon brukar också ta ut en bit mat från skålen och lägga på golvet att torka en stund.. golvsmak tror jag visst det kallas.. det blir visst godare om det legat på golvet en stund och torkat lite.

Just nu springer hon dock mest omkring och är onöjd och klagar högt på att ingenting luktar som vanligt, ingenting ser ut som vanligt (vi flyttade för en månad sen). Och så har vi bytt lite möbler också, så nu luktar en del grejer fel.. Även om hon fortfarande springer framför fötterna på en och sedan krockar in i bordsben och stolsben för att hon bara MÅSTE titta på mig när hon går framför fötterna på mig haha.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

kattöga
2018-11-14 08:29
#6

Hahaha! Vilka härliga katter ni har! 
Ömsesidig hjälp att fånga insekter, skrikande katter, pepsi-hatare, måste se upp till/på matte och krocka!

Helt underbart! 😃❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
2018-11-14 08:49
#7

När vår ena katt får lek-spelet springer han ut på verandan, där sitter han och skriker högt en stund! Om grannarna hör det måste de tro att vi plågar katten! 
Kanske vill han ropa ut till alla katter i området att det är dags att leka nu?
Efter en liten stund börjar springleken med brorsan, så att mattor och annat flyger omkring.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

pussgyrka
2018-11-14 11:23
#8

Ena kissen har dille på att pilla loss locket till golvbrunnen på toan, sen släppa ner olika saker där. Leksaker, petflaskor, det han nu tycker är lämpligt och finns tillgängligt. Om han tycker att vi inte gosat färdigt, men jag eller husse går iväg så nafsar han försiktigt i våra fötter. 😍

KentHjärta
2018-11-15 13:05
#9

Min lilla har sen dagen han kom hit haft nått badkarsfetish. Han totalt älskar vårt badkar, nu börjar han bli lite för stor för att krypa under så han sitter på skriker på det istället. Ett måste iallafall en stund varje dag är att öppna kranen i badkaret så att han får leka med vattnet. Ska man på toa rusar han in mellan benen först och sätter sig antingen i diskhorn eller i badkaret och väntar på att få leka med vatten.

Han kommer alltid mellan 6-8 på morgonen och tycker att det är dags för frukost, men när det är dags för min eller sambons frukost sisådär 1-2 timmar senare, då ska han såklart äta igen för att vi gör ju det.

Han är meega bra städhjälp! Som någon vecka sen när jag spenderade halva dagen till att göra rent hela badrummet (kattsand ööverallt) och hela köket. När jag pustade ut mot diskbänken drar han ner en kruka i golvet och tittar på mig som att det var mitt egna fel att jag städade när han ville smutsa ner. Måste även spola av badkaret var eller annan dag då den fylls med Kattsand då han blöt går in i lådan och sen i badkaret.

Tant Grön
2018-11-15 13:55
#10

Hade en katt som gillade att ha sönder toapappret. Han satte sig på toalocket och rullade ut rullen med framtassarna. Vi kunde inte ha någon toarulle där, utan fick ha den i ett skåp dit han inte nådde. Ville ta ett kort när han gjorde det, så satte dit en rulle och lockade på honom. Oj, vilka stora ögon han fick när han fick se att det plötsligt fanns en rulle toapapper där igen. Han hoppade direkt upp på locket och började rulla jättesnabbt med framtassarna. När allt var utrullat, så hoppade han ner och slet allt papper i småbitar.

Tyst
2018-11-15 14:48
#11

- Vrålar efter flugor hon inte kan få tag i "KOM NEEER JAG SKALL ÄTA DIIIIG"

- När hon fått tag i flugan och ätit den, letar hon alltid efter den en bra stund "Varför försvann den? Den var ju här någonstans"

- Har lärt sig att tandborste = mat (ger henne alltid sista maten efter att jag borstat tänderna på kvällen) och kommer springande. Sedan följer följande kvällsritual:
1. Springa till matte när hon sätter igång eltandborsten.
2. Matte klappar och kliar öron när hon borstar tänderna, purr purr.
3. När matte sätter på läppsyl måste katten få lukta på läppsylen efteråt.
4. Matte säger "gå till köket". Katt springer till köket och vänder om innanför dörren och stirrar på sega matte som är sååå seeeg.
5. Matte öppnar kylskåpet, katt hoppar upp på diskmaskinen.
6. Matte och katt gör en hi-5!
7. Matte tar maburken och går till skedarna.
8. Hi-5 igen!
9. Matte tar en sked.
10. Katt hoppar iväg till matskålarna och tycker matte sölar.

- Tokrycksattacker när man skall leka kurragömma! Katten sätter sig i vardagsrummet, matte springer och gömmer sig och säger "psst" sen kommer katten dundrande och letar. När man hittar matte måste man hoppa till, göra stor svans och skrika rakt ut. Sedan är det mattes tur att springa efter katten.

- Drar med sig filtar, tofflor, strumpor, leksaker, kuddar, täcken, stolsdynor till matskålen när hon tycker det är matdags.

-Lär sig aldrig att inte bita humlor.

Spectabile
2018-11-15 17:11
#12

När lillkisse hoppar upp i knät för att rulla ihop sig för en liten tupplur, så plockar hon av mig glasögonen. Hon sträcker upp tassen och greppar såå försiktigt om bågen från ovansidan, sen drar hon försiktigt tills dom trillar av. Men innan jag tar tillbaka dom så ska hon bita lite i en av skalmarna 😃

kattöga
2018-11-15 18:46
#13

😂😃😂 Vilken härlig läsning! Och vilka härliga katter! 
Kan inte kommentera allt, men har läst allt! Flera gånger! Och fått mig många glada skratt och inre bilder! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tant Grön
2018-11-15 18:56
#14

Katter är ju härliga djur. Köpte en TV en gång på den tiden dom var tjocka. Gjorde några hål lite här och var. Katten tyckte det var jätteroligt och for runt som en stolle och kikade ut än genom det ena hålet, än genom det andra och med huvudet upp och ner. Det såg jätteroligt ut.

[Devya]
2018-11-15 20:45
#15

Alltid då jag ska läsa en tidning eller en bok så kommer hon och ska hjälpa med att bläddra. Hon börjar krafsa frenetiskt på tidningen/boken , oberoende om den ligger på bordet eller om jag håller upp den. Ser bara för roligt ut och får mig alltid att skratta. Hon brukar även ta leksaker från en stängd låda inne i köket. Mitt i natten kan vi höra en massa oljud, som om hon drar på en tom tomflaska från köket in till sovrummet och upp i sängen . Så sitter hon där med leksaken och väntar på att vi ska leka med henne 3 på natten. 🙈 Senast hade hon hittat sin nya oöppnade fjädervippsleksak som jag hade sparat åt henne tills julen. 😂

Tant Grön
2018-11-15 20:49
#16

#14 O, så tokigt det kan bli, menade att jag gjorde hål i kartongen som TV:n låg i, inte i TV:n  😃

-Aida-
2018-11-15 21:10
#17

- Kattungen satte rumphålet på mitt godis i skålen…. 🤓…
- Han petar upp golvbrunnen i duschen för att beundra hur vattnet sipprar ner.
- Han klättrar in till kaninen, tar med sig bajsplutt ut och leker med den på golvet, han hade lagt en plutt i tvättkorgen också, det är där han sover oftast.
- Han hoppade rakt ner i min nudelsoppa, han har inte gort om det sen dess. 😂
- Sambon döpte han till Aro, men han lyssnar på Lill Kissemu (mitt fel).
- Han har NÄSTAN hoppat i toan 3 gånger, på millisekunden innan pladasket så spretar han ut fötterna åt alla håll för att ställa sig på toasitsen, blixtsnabb, man ser han inte komma, tyst som en ninja.
- När man sover petar han upp nosen i näsan på en.

nightingale
2018-11-23 13:14
#18

Om jag är i ett annat rum när min väckarklocka(mobilen) ringer.. så kommer Ringo o jamar högt o gapigt till jag följer efter honom in till rummet där telefonen är, o så sätter han sig bredvid den o jamar, tills jag stänger av. <3

Bjornberg
2018-11-23 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Malala följer alltid med på promenaderna med hunden, spelar ingen roll om det är en kort eller lång runda. Problemet är att hon ibland tycker det är så spännande med nya ställen att hon inte vill följa med hem. Då stannar hon kvar och så får vi gå tillbaka senare och hämta henne efter någon timme. Hon går inte hem själv utan kräver sällskap haha

Christian74
2018-11-24 21:06
#20

Min katthona tycker om när jag ska bädda sängen, jämt vill hon hoppa upp och busa i sängen då. Man får passa sina fingrar bara…

Annons:
taxarärbäst
2018-11-24 22:20
#21

min katt har flyttat in hos min moster och katten brukar skrika på den som är på toa, riva personen i baken och springa iväg

[Forest]
2018-12-17 10:09
#22

Vi har alltid sovit med stängd sovrumsdörr för att våran ena hund annars ska gå o kolla allt i hemmet. 

Så här ser kvällsrutinen ut. 

Jag kommer in efter vart ute med hundarna då mötts jag av Morris som anser att han ska få mat, kelar med benen så man nästan står på huvudet ;) Ger honom mat sen in till storebrors för ge honom. Redan när har Morris dragit in till vårat sovrum  äta nja två tuggor tog han väl max. Så här får man nu ta fram kattgodiset och skramla med ger honom några plus en leksak som kastas. 

Han är supersnabb på dra in till vårat sovrum och jag tycker gott han kan få ha detta bus för sig :) Jag kommer inte ändra mina rutiner för jag tycker han är så charmig ❤️

[Kraxi]
2018-12-18 11:15
#23

Vi har både en katt och en hund hemma som kommer väldigt bra överens och de busar och leker nästan hela tiden. Ibland kan vår katt bli lite väl jobbig mot hunden. Men, i alla fall, varje gång vi går ut med Jack (hunden) så ska Dexter (katten) nästan alltid följa med. Han följer med hela rundan och hem igen. Under själva promenaden tycker han att det är jätteskojigt att springa i förväg, gömma sig i buskarna och, när vi går förbi, hoppa fram och skrämma Jack eller hoppa fram och lekbita honom. Ifall nu Jack hinner se att han kommer så slutar han och springer till en annan buske och väntar. 😂 Han har också fått en dålig vana att varje gång jag och min pojkvän kommer hem och han fått vara ute så springer han fram till bilen, när den stannat, och hoppr upp på rutan och kollar ner på oss. Det har ofta regnat och då hör man hur det dunsar till på bilen och sen ser man hur han glider ner.

new2ragdoll
2018-12-18 11:47
#24

#19 - vilken underbart harmonisk bild!

Namiko
2018-12-18 11:51
#25

Min ena katt har en tendens att sätta sig vid vattenskålen, alltid vänd mot den och så fort hon ser mig och får ögonkontakt så pratar hon. Ingen av mina katter kan jama ordentligt och den här katten kväker mest. Jag tror att hon började med det här som ett sätt att säga till mig att det var lite/inget vatten i skålen. Men numera spelar det absolut ingen roll om det är mycket, lite eller helt nytt vatten i skålen. Så, nästan varje dag, minst en gång när jag går in i köket så möts jag av en kväkande katt vid vattenskålen.

Samma katt är även världens gosigaste och det finns än så länge bara en person som gosat med henne så länge att hon tröttnat och gått iväg. Om hon sitter/ligger på eller brevid mig och vill gosa, men jag gör något annat, så kommer det snart en tass, lugnt och försktigt och hon petar mig i ansiktet, helst på näsan om hon når den. Jag är väldigt säker på att jag är orsaken bakom beteendet då jag lärt henne att lägga tassen på mitt finger på kommando och hon gjorde inte så innan.. Det är jättegulligt, men mindre roligt när hon hakar fast en tå/klo i näsvingen och drar.

På tal om det så har hon skrämt flera av mina vänner när dom stått för nära min soffa och helt plötsligt kommer katten och tar tag i deras hand för att tigga gos. Hon tar tag i ett finger med tassen och drar handen till sitt huvud.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Pyra
2018-12-18 19:10
#26

Vår katt pratar alltid med allt och alla utanför fönstret, inte på ett sånt sätt att hon jamar till dom, utan det låter mer som att hon försöker skälla som en hund, haha. Allt från insekter, fåglar och människor är intressant att prata med. Ibland lägger hon sig ner och bara tittar och pratar med vad det nu än är hon fått syn på, ser ut som att hon har en djup diskussion med vad det nu än är.

Bjornberg
2018-12-19 13:50
#27

#24 Tack! Vi får många kommentarer då vi är ute och går hehe, mest "Kolla! En vit katt" men sen när dom förstår att vi alla hör ihop brukar många kommentera hur gulligt det är att vi går tillsammans😊 Malala har alltid varit livrädd för hundar, alltid gömt sig allra högst upp i klösträdet och legat där och fräst. Men den här hunden tycker hon verkligen om, hon har aldrig gömt sig och är mest bara nyfiken.

Annons:
kattöga
2019-01-29 09:12
#28

Två av våra katter älskar att leka och jaga varandra i sin lektunnel.  De vill också sätta sig i "hytten" (kuben) och att jag drar dem utmed golvet. Med andra ord; de vill åka TunnelBana! 😉 

"Tåg till Slussen, se upp för dörrarna, dörrarna stängs! …. "

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2019-01-29 09:16
#29

När jag lekt med vippa (à la DaBird) en stund med ena katten så vill hann leka sittandes o sen liggandes. När han sätter sig  ner lyfter han upp ena baktassen och spretar med alla tår så att lilltån pekar nästan rakt ut åt sidan . Så gulligt!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Wony
2019-02-01 18:57
#30

En av våra katter har en skum dragning till toaborstar och speciellt att tugga på dem. 🤮Det känns som att det måste finnas betydligt trevligare saker att tugga på, även för en katt, men icke!

Den andra ska prompt sova i min säng och  är som lyckligast när han kommer åt att slicka mina armhålor, spinnandes mycket nöjt. Ibland vaknar man av att han även vill slicka mitt ansikte. 😂

kattöga
2019-02-01 19:19
#31

#30 😃 Min spontana fråga, använder du deodorant? Om ja, även i ansiktet? 😃

Jag får även en skum association till de båda beteendena… Tugga på toaborstar, slicka dina armhålor och ansikte…. Det är väl inte så att de "doftar" lika allihop….??? Sorry, skojar! 😃SkrattarSkrattar Hoppas du inte tar illa upp! Men frågorna kom… ;)

Toaborsten kan ju vara ett alternativ till tandborste…. ;)

Härlig katt!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Wony
2019-02-02 11:16
#32

#31 Han verkar inte lika glad när jag använder deodorant, eller i alla fall inte om det var under senaste dygnet. Han verkar föredra "naturlig svettdoft" 😂

Tack och lov är katten som tuggar på toaborsten inte den som spontant slickar mig i ansiktet… Det hade nog känts lite för obehagligt… man får vara glad att de delat upp sina knasbeteenden mellan sig. 😃 

Jag tror knappast det luktar lika, men katten som är förtjust i toaborsten gick även en rond med en kaktus förra vintern. Likheten låg i att kaktusen såg ut ungefär som en toaborste med "fjuniga" taggar… Konstiga katt… 🤪

Tant Grön
2019-02-02 11:40
#33

Vet en katt som gillade fotsvett. 😃

powerade
2019-02-05 11:51
#34

Min katt ska gärna bitas och sen slickas typ 2 gånger om man ska klia henne i sängen eller så. Hon tycker om att tigga mat som rackarn.. En gång snodde hon mat från min tallrik?!

Annons:
taxarärbäst
2019-02-05 15:11
#35

min ena katt stal bullar från köksbordet

[Erica. Lundstrom]
2019-02-05 15:50
#36

Ena öppnar dörrar, en annan gör oss livrädda i trappen(är ngn slags hylla i trappen högst upp, å hon kan typ halverst ligga utanför den å ibland hänger hon med två tassar på kanten 😂 En annan hoppar upp bakifrån på ryggen för å sitta på axeln. Spec när man bakar å är kladdig om händerna.

annzoo
2019-02-06 12:40
#37

Min ena katt älskar leka tandläkare och inspektera munnen med tassen om man gapar. Även mint älskar hon så borstar du tänderna med mint då ska hon in med huvudet eller försöka slicka. :P Sitta på tangentbord och förstöra gillar de också att göra eller bara titta va snygg ja är ;)

Loka03
2019-02-06 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Min katt gör något som jag aldrig har hört om eller sett. När han är på lekhumör så sätter han fart och gör ett riktigt starkt vrål. Precis som ett lejon haha! Han gillar att bita en i vaderna när han har tappat tålamodet av att tigga mat. Men sedan så har jag lärt honom hopp upp, sitt och vacker tass <3 En till sak han gör är att han sätter sig på något man håller på med, t, ex matteboken haha! :) Och han kommer alltid och lägger sig bredvid mig om jag spelar gitarr eller sjunger.

Are humans real?👽👽👽

Alessie
2019-02-14 19:18
#39

Min fina lilla katt sover ibland med ansiktet nertryckt i sängen/underlaget hon ligger på och tassarna runt❤️Sen gör hon massa söta och roliga saker hela tiden haha, men en till grej är att hon ibland jamar utan att det kommer något ljud och det är jättegulligt!

Villekaninen
2019-02-15 10:51
#40

När jag kör in på infarten med bilen kommer katten och hoppar upp på biltaket, Riktigt kul när det regnar för då ser man hur katten glider ner på magen med alla tassar åt olika håll XD när hunden sover ska hon även sätta sig på hundens huvud hehe… men det som alla skrattar åt mest är nog när han kommer ridandes på labben med en leksaksmus i munnen XD

Flower97
2019-02-15 22:10
#41

Min ena kisse går och öppnar min mammas garderob, stänger dörren efter sig och lägger sig där inne 😃

Annons:
kattöga
2019-02-22 13:46
#42

😃Vad tossiga katter kan vara! Härliga varelser ni bor med!❤️

Vår ena katt älskar att ligga på papper. Skrivarpapper, räkningar, brev, sedlar, det spelar ingen roll, bara det är papper. För att inte tala om att rulla ut en rulle hushållspapper och få en riktigt stor pappersliggplats - det är lyx det!  🙂
Han ligger just nu och  myser i solvärmen på en rulle papper.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Erica. Lundstrom]
2019-02-22 14:00
#43

Ja… Den yngsta av våra katter kommer alltid och lägger sig på min mage när jag ska sova, 😂 och vill ligga så nära en som möjligt och kan komma under natten och kolla en in i ögonen och lägga sig på en s hals😂en annan lägger sig alltid vid fötterna och en annan ovanför huvudet 😂 mysigt och varmt haha

Alessie
2019-05-05 13:21
#44

#42 Japp, det gör min också. Och hon försöker ofta ligga halvt på datorn så jag inte kan göra ett dyft😂

Soligajag1
2019-05-06 18:42
#45

#44  Tänk så roliga dem är !! Underbara djur !! 

Min ligger såhär , vid datorn , bredvid . Sluta lek med datorn matte , jag är ju här 😂

HH 🙂

[lifebyanki]
2019-05-27 19:24
#46

Min tyckte det var kul att kasta kattmynta i hela min säng mitt i natten, suck… mitt fel att jag inte la det på en bra plats

kattöga
2019-05-28 07:52
#47

#46 😂 Härligt uppvaknande!  Kul katt!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Namiko
2019-07-10 17:46
#48

#46 Placering av saker är viktigt att tänka på när man har katt. Det lärde jag mig redan när mina var små och jag var dum nog att ställa klösträdet brevid sängen. Jag rekommenderar det inte då jag vaknade klockan 4 på morgonen när katterna använde mitt huvud som landningsplats när dom hoppade ner från klösträdet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
frijoh
2019-07-10 19:25
#49

Min katt tar in levande möss och leker med, sen lämnar hon dom och hämtar in flera 😬. Mycket trevligt när hon ska hålla mössen borta hahah. När hon väl lyckats döda en mus så kan hon inte äta den förrän jag klappat på henne, hon måste liksom ha bekräftelse på något vis. Sen en till rolig sak hon brukar göra när hon är attackgosig är att suga på sin egna tutte 😂, det har hon gjort sen hon kastrerades, ser himla smidigt ut 😅.

cattisa
2019-07-11 21:33
#50

Min katt Flisa tycker mycket om att sitta på min axel både utomhus och inomhus. Hon har väl bra utsikt däruppe antagligen. Ibland tittar hon ner på mig som om hon tycker synd om mig som är kortare än hon och stryker sig tröstande mot glasögonbågen lite kort.

Ibland gömmer hon sig inomhus genom att krypa under överkastet på någon av sängarna eller under en filt eller kudde i soffan och ligga så platt och tyst som möjligt. Då kommer hon inte när vi ropar. Vi måste leta igenom hela huset, kolla alla skåp och garderober och överallt. När vi väl hittar henne ser hon jättestolt ut.

Hon gillar också att skriva på datorn. Det är inte bra. Hon stavar som en kråka, och jag misstänker starkt att hon har dyslexi. Däremot gillar hon att man läser högt för henne.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

kattöga
2019-09-10 09:45
#51

#50 😃 Det kan inte va lätt att vara kortare än katten! 😃

Vår gammelkatt gillar också att skriva på datorn. Dyslexi, japp, det har han också! Dessutom vill han att husse ska ägna mer uppmärksamhet åt honom, istället för att snurra runt på internet, så han har en fantastisk förmåga att sätta datorn i flygplansläge! I början letade husse efter felet, han kunde ju inte komma ut på nätet…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2019-09-10 09:47
#52

Vår ena katt vill alltid ha en tass någonstans på mig när vi gosar. Så mysigt! ❤️ Han är ingen knäkatt. 

Men när han tar en tupplur intill mig, vill han vila huvudet på mitt ena ben.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2020-02-17 18:16
#53

En av våra katter älskar papper av alla de slag. Att ligga på, rulla sig i osv. 
En bit omslagspapper ramlade ner från en hylla ner i hans bädd. Han hörde det och la sig direkt på pappret i bädden. 
Nu måste omslagspappret vara där även på nätterna!

Han har några ark av silkespapper ovanpå en av "lek-kartongerna". Dem formligen älskar han! Han river ner dem. Krälar in under dem, springer runt med silkespapper ovanpå sig, leker kurragömma med hans bror och skrämmer honom, och får fnatt av allt prasslande. Och jag får en stunds gapskratt! (Han ser ut som ett vandrande/springande spöke!)

😻🐱😻

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Catmum
2020-02-17 18:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#54

Vad roligt det är att läsa om allas tokigheter! 😂 En av mina älskar att sova på köksstolen under duken efter hon ätit. Ofta gömd men idag stack benen ut 😄 Den andra kramar gärna om ens arm när hon sover. Så himla mysigt 🥰 Hon har även de mest konstiga sovställningar. Har dock inte lyckats fota dem än. Återkommer 😊

Catlady91
2020-02-18 20:53
#55

Oj, vad ska man börja 😂

När jag borstar tänderna, går jag runt i hela lägenheten. Och minst en gång om dagen, börjar min katt rusa runt som en galning när jag lämnar badrummet medan jag borstar mina tänder 😂 nästan som att hon blir jätterädd! Hon rusar mellan sovrum och vardagsrum, som ligger vägg i vägg, upp på soffan och lägger sig vid akvariet eller i fönstret för att då slappna av helt som om inget hänt.

När hon får en tillsägelse, alltså gör något hon inte får, så går hon ibland iväg och lägger sig i sin tunnel eller sitt lilla hus, och då kan man se på katten hur sur hon är. Som en riktigt tonåring ligger hon där och surar!

När hon tycke jag ska kliva upp, så väcker hon mig genom att ta sats från andra sidan lägenheten, rusar in i sovrummet, hoppar upp i sängen och landar med en rejält duns på min sida eller på min mage. Sedan sätter hon sig bredvid mig, tittar på mig och jamar sött. ”Godmorgon matte, kan vi kela nu?”

Ibland kan hon hoppa ner i kattlådan, krafsa runt som en galning, sedan hoppar hon ut och går iväg som om inget hänt 😂 hon gör inget, bara gräver runt lite. Och när jag rensar lådan, brukar hon ibland komma och titta eller så hoppar hon ner efteråt för att inspektera. Och helst ska hon kissa då också.. 

När jag inte ägnat så mycket tid åt henne en dag, vilket händer då jag lever med psykisk ohälsa och ibland inte har orken att leka med henne, så brukar hon visa sitt missnöje tydligt på kvällen. Istället för att lägga sig vid mina fötter, hoppar hon upp på garderoben, lägger sig där och kikar ner på mig. Men när jag lägger mig för att somna, vilket tar ungefär 20min då jag ska surfa på mobilen först, så hoppar hon ner och lägger sig vid mina fötter ändå 😋

Det är väl vad jag kan komma på nu på rak arm, kommer nog på mer och då delar jag med mig! Min katt är en liten clown, om man säger så 😂

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Soligajag1
2020-02-18 21:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

# 55 Vilken rolig kisse du har ! Här är min ena pälskling / Tjatte , jag har 2 st / bröder - Knatte o Tjatte, blir 12 år den 1 Juli ,

HH 🙂

[EM_L]
2020-02-20 19:34
#57

Här hamnade jag! Har ingen katt. Men vilka härliga varelser ni har. Kan inte hålla mig för skratt XD

McMuffin
2020-02-21 10:55
#58

Mina katter älskar att bära med sig saker och sen lägga dem i min säng. Inte bara sina egna leksaker utan även barnens mjukisdjur. Favoritsak nummer ett är sonens snöre till morgonrocken, som de gärna bär runt på och låter släpa efter sig.

Ibland kan vi även leka apport. De hoppar upp i sängen  med en leksak och lägger ner framför mig. Jag kastar iväg den, de springer och hämtar den igen!

Soligajag1
2020-02-21 17:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

#58 Åhh , vilka roliga katt 🐈 er. Som leker med dig/ er. Mina är sura på mig nu för jag jobbar så mycket! 😼 Dem lägger sig bredvid mig och vill att jag ska klappa / busa med dem , men jag är så trött 😑 vill bara vila 🛏, Här är det nån fluga som min ena fått syn på ( Tjatte ) heter han .

HH 🙂

Catlady91
2020-02-21 19:21
#60

Något annat min katt gillar, eller iallafall gör, är prata. Det är som värst när jag kommer hem efter att ha varit borta, eller vaknar på morgonen. Lika när jag är i köket, då pratar hon hela tiden. Så nu har vi börjat föra diskussioner.

Dagens diskussion:

- Nu måste matte kissa, ska du följa med matte och kissa?

- Mjau

- Okej, kom då

*sätter mig på toa*

- Mjau

- Ska du också kissa?

- Mjaaaaaaau

- Okej, här ska du kissa *klappar lite på kattlådan*

- Mja…..

- Nehe? Var tänker du kissa då?

- …..mjau…

Så brukar det låta här hemma 😂

Hon brukar också hoppa ner i lådan, gräva runt lite och sedan gå därifrån. Det är en klassiker! Hon gör inte ifrån sig, hon bara gräver lite, sen går hon. Har gjort detta sedan första dagen, vet inte varför. Sen ska hon helst komma och prata lite också 😂

Min kompis som haft katter i hela sitt liv, säger att hon aldrig träffat en katt som pratar så mycket som min 😂

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Soligajag1
2020-02-21 19:34
#61

#60 Jisses vilken rolig katt ! Min jamar oftast när jag kommer hem från jobbet och är hungriga , mjaaau , . Är jag inte tillräckligt snabb Så skriker dem . . Mjau 😸 mjauuuu . . 😺😼

HH 🙂

Catlady91
2020-02-21 19:54
#62

Hon har varit Såhär sedan första dagen 😋 att hon jamade i början förstod jag, för allt är nytt. Tänkte att det skulle försvinna. För det var ganska irriterande att hon hela tiden gick och pratade. Men det fortsatte, och hon är fortfarande lika pratig. Kanske lite mitt fel, för jag svarar henne jämt 😂 men det är lite roligt med våra samtal också, för ibland låter det som att hon säger ja eller nej 😜

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Soligajag1
2020-02-21 19:56
#63

# 62 Så härligt! 🤣😺

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: