Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 848 ggr
yarstrand@hotmail.com
11/12/18, 7:58 PM

Två katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar när mina katter kan bli vänner. 12 september tills nu med min stora katt starka revir. Den lilla får inte röra sig. Vi har dock nu kunna vara i samma rum. Stora katten stirrar i timmär. Behöver tips! Vill ha harmoni🤩

Annons:
annzoo
11/12/18, 8:34 PM
#1

Har man otur kan det dröja flera månader eller inte alls att de ska bli vänner. Men kan de vara i samma rum utan att bråka? Isf är det en bra början. Får den lilla katten inte gå omkring så försök avleda den äldres uppmärksamhet genom att leka mm. Sätt feliway i eluttaget där det befinner sig mest kan ju påskynda vänskapen.

yarstrand@hotmail.com
11/12/18, 10:31 PM
#2

Hej! Tack för svar. Jag lever på hoppet kanske i onödan. När min lilla glada krabat rör sig anfaller den stora. Jag har vattensprutan som avleder den stora katten. Vet inte när jag ska ge upp men vi jag har kommit långt. Lek är hon inte intresserad av. Vill ha koll. Jag har freeway och droppar. Hälsningar Yvonne

taxarärbäst
11/13/18, 6:39 AM
#3

låt dom vara ifred?

yarstrand@hotmail.com
11/13/18, 2:55 PM
#4

Men att låta dem bara vara är inte kul. De stora ger sig inte och den lilla bara ligger stil.

yarstrand@hotmail.com
11/13/18, 2:56 PM
#5
yarstrand@hotmail.com
11/13/18, 2:58 PM
#6

Ska jag låta dem slåss?

Annons:
Maria
11/13/18, 4:28 PM
#7

#6 Är det verkligen rent slagsmål? 

När min numera gamle katt var runt 8 månader så skaffade vi en kattunge. Han fullkomligt anföll den lille som skrek i högan sky.

Jag var intill hela tiden så att den lille inte blev skadad men jag gick sällan emellan utan de klarade (oftast) upp det på egen hand.

Det tog ett litet tag men sedan blev de som "knoll och Tott🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

yarstrand@hotmail.com
11/14/18, 7:00 AM
#8

Problemet är att min stora katt slåss. Hon är så stressad över den nya. Jag kan inte låta det vara . Den stora fick rivmärken. Uppfödaren till den stora katten så att kanske en kattunge men kattungen är 9 mån orkestrerad. Ibland verkar det funka men den stora vaktar. Skriv lite mer till mig. Hur länge ska el inte ska slåss. Tacksam för stöd. Vill inte ge upp men det känns så nu.

Maria
11/14/18, 7:03 AM
#9

Varför är den lille okastrerad?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kattöga
11/14/18, 8:40 AM
#10

Kastrera katten så snart som möjligt, helst nu! Då brukar katter lugna ner sig efter några veckor.
Den okastrerade kattens hormoner (som katter kan känna /lukten av)  är mycket stressande för båda katterna! Så, jag anser, att om de ska få möjlighet att acceptera varandra måste båda vara kastrerade.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

taxarärbäst
11/14/18, 10:22 AM
#11

jag har aldrig haft problem med att den stora kastrerade har ogillat den yngre okastrerade ( har väl haft tur)

yarstrand@hotmail.com
11/14/18, 11:32 PM
#12

Hallå! Tänkte ta en kull på henne men om jag behöver kastrera är väl det det bästa.

Annons:
Upp till toppen
Annons: