Annons:
Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1088 ggr
Sjuttan
2018-11-10 17:19

Kattförsäkring.

Har fått ny katt efter ett långt uppehåll. Jätteroligt! Ska nu försäkra honom men vill helst hitta ett nytt försäkringsbolag eftersom mitt gamla (Folksam) har hemskt hög självrisk. Vill minnas att självrisken är 1800 + 20% av hela beloppet. Har för mig att jag hört eller läst om ett för mig okänt bolag, som verkade mycket bättre. Tyvärr kan jag inte komma på vad det heter eller var jag hört/läst om detta. Vet någon vad jag menar eller har förslag om ngt annat som har bättre villkor?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
OberonsMatte
2018-11-10 18:05
#1

Hos Svedea kan du välja  1500 + 15%  i självrisk.  Är katten yngre än 2 år när försäkringen tecknas ersätter de även ev. framtida kostnader  för Forl/TR med upp till 6000kr per försäkringsår. En stor fördel är även att de (till skillnad från Folksam) INTE sänker ersättningtaket för veterinärvård när katten blir äldre.  Väljbara ersättningstak är 30.000, 60.000 och 90.000. Jag rekommenderar minst 60.000.

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
2018-11-10 18:24
#2

Grattis till katt igen❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sjuttan
2018-11-10 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja just Svedea heter det. Jättetack. Tyvärr är han tre år men bra ändå. Tack Maria! Det känns härligt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

OberonsMatte
2018-11-10 19:59
#4

#3 Du kan även kolla på Moderna försäkringar som har ännu lägre självrisknivå och hela 365 dagars självriskperiod. De ersätter inte heller Forl/TR och sänker inte heller ersättningstaket.

Sajtvärd Katter iFokus

Dimocarpus
2018-11-11 09:53
#5

Mitt tips är att gå över till IF eller Sveland om du vill att försäkringen täcker Forl/TR. Svedea har bara om man täcker det innan katten fyllt 2 år. Och läs på för de kan ändra villkoren varje år.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Sjuttan
2018-11-11 10:45
#6

Varmt tack igen. Då har jag alternativ, ska kolla vilket som blir bäst för min plånbok och min kisse. Tänk så fin hjälpsamhet vi har här! 🌹

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
annzoo
2018-11-11 12:38
#7

#6 komihåg att ju lägre självrisk blir det dyrare att betala månad/årsavgiften för försäkringen

Sjuttan
2018-11-11 20:35
#8

#7 Visst, men det är lättare att klara än flera tusenlappar helt akut. Men tack för att påminde.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: