Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 559 ggr
DenisVF
2018-11-08 11:19

Hemlös kisse

Hej! Är för närvarande i Grekland och här springer katterna vilt. Kan noll om katter men fann en ungkatt som bara skrek efter mat och tog med den till en kompis som också har en kattunge.

Kommer tillbaka hit i jul och ska ta hen till veterinären och därefter ska hon få bo hos min vän framöver. Nu till det jag undrar, hon är väldigt skygg. 

Jag kan noll om katter men vill endast att hjälpa så gott jag kan och kastrera denna så hen slipper bli föda kattungar till livmodern inte klarar mer…

Iaf, jag kan noll om katter och kan inte läsa av språket så bra. För tillfället tror jag att den andra kattungen försöker leka med Min, men vet inte om det är lek eller bråk.. Hon hoppar på den och springer efter men det är inte så att den fräser eller så, medan min helst vill vara för sig själv.

Sedan framförallt, hur får jag henne att förstå att vi inte vill henne illa?

Hon kan gå nära mig men vill inte kela eller bli klappad vilket jag låter bli tills hon kommer nära, då vidrör jag henne försiktigt och pratar lugnt.. 
Hur skapar jag en fin kontakt med det lilla livet och får hen att förstå att jag endast vill henne väl?

Tid endast? 

(De bor utomhus i ett stall ungefär)

Annons:
[Forest]
2018-11-08 11:28
#1

Vi har haft en del vildkatter. Eran låter lite halvtam med att hon ändå vågar sig vara ganska nära er, jag hade börjat ge godis och god mat när den vågar komma.  När den äter kan man sen klappa lite försiktigt men först låta den lära sig att vi människor här ger dig mat och sen får det bli kel🙂. Många katter (vi har en) trivs med att bra vara i närheten att ligga tätt nja det är inte hans grej. Men kela runt fötterna och bli klappad på golvet det är mysigt.

DenisVF
2018-11-08 11:33
#2

#1 Okej tack för hjälpen! :)

annzoo
2018-11-08 18:43
#3

Varför inte kastrera henne redan nu. Om de bor typ i ett stall är ju risken stor att hon redan blivit dräktig om du kommer dit först till jul. Det är ju även lättast att få dem mindre skygg om de bor inomhus än i stallet.

DenisVF
2018-11-08 22:46
#4

#3 Hade jag kunnat hade jag givetvis redan gjort det :)

Upp till toppen
Annons: