Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 611 ggr
eli1991
2018-11-04 18:58

Stel katt

Har en strax över 4 år gammal steriliserad katthona, en bondkatt. Vi bor på landet och hon spenderar dagarna med att jaga möss, råttor och fåglar. Hon jagar på stora områden och är ofta ute långa dagar pga detta. Senaste månaderna upplever jag henne som lite slöare än vanligt och inte lika smidig/snabb som förr. Känns som att hon åldrats helt enkelt. Kan jag börja ge henne senior foder för att hjälpa lederna och kroppen eller är det alldeles för tidigt? Självklart ska jag till veterinären om hon blir sämre.

Annons:
Uppkatten
2018-11-04 19:03
#1

Det låter inte OK om katten uppfattas som "åldrad" när katten bara är 4 år gammal. Jag tycker att du/ni ska ta henne till veterinär för en ordentlig hälsokontroll med blodprover mm. Inte avvakta alltså. Därefter får man börja fundera kring vilken hjälp katten behöver.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tjeja
2018-11-04 19:37
#2

En 4 årig kisse ska inte vara stel i kroppen eller har "ålderskrämpor"… Det är som att säga att en människa på 25 är gammal!

Se till att ta kissen till veterinär nu och INTE vänta tills den blir ännu sämre heller!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

OberonsMatte
2018-11-04 22:11
#3

En 4-årig katt är nyss vuxen och bör vara i sitt livs bästa form. Är den inte det är något galet som bör utredas av veterinär.

Sajtvärd Katter iFokus

Upp till toppen
Annons: