Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 4983 ggr
Maria
2018-11-02 10:51

Dumpad katt

Min man ringde mig precis till jobbet.

Han jobbar som fastighetsskötare i Svenska Kyrkan. Idag när han kom till ena kyrkan så har någon dumpat en svart liten katt i en kattbur på kyrktrappan med en påse mat utanför.Storgråter

Så han ville bara förvarna mig på att vi har tre katter hemma när jag kommer hemHjärta

Han har tänkt att sätta den lilla katten med låda och mat i uterummet med stängd dörr så länge så får vi se vad vi ska göra ikväll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Magi-cat
2018-11-02 10:54
#1

Tur att det finns människor som ni med ❤️ på rätta stället! 🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-11-02 11:01
#2

Jag förstår bara inte hur man kan göra så. Vi har ju Göteborgs katthjälp bland annat.

Man vet ju inte vad som händer när man bara placerar ut en katt så.😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2018-11-02 11:09
#3

#1 Säger detsamma, och tur att ni har ett uterum där den lille kan hållas åtskild från era egna kissar! 🌺🐱

Den kanske inte är vaccinerad och kanske har parasiter el dyl. Bäst att ta den till veterinär skyndsamt. De kan även kolla efter ev chipmärkning.

Här finns bra tips om vad ni kan göra:

http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-du-hittat-en-katt/

Följer gärna kattens fortsatta öden och äventyr. 🙂

wildfire
2018-11-02 11:14
#4

Alla tiders fint att ni tar hand om den,helt underbart 🐱❤️

Det gör så ont när man läser och hör om sånt här, helt ofattbart att nån kan göra så mot djur 😕

Maria
2018-11-02 11:25
#5