Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 821 ggr
ZivaZorro
2018-10-12 12:43

BRÅK

Ja så var det dags igen.  Zappa är elak mot Ziva och Zara tycker det är kul och hänger med.  På morgon och kväll varje dag så börjar Zappa jaga henne, försöker bita henne i svansen och i rumpan så hon skriker,  han jagar henne och Zara hänger på, och jag har sett att de får in henne i ett hörn så hon har ingen flykt väg.  Jag förstår inte varför han är elak mot henne, de är ju kullsyskon och alla kastrerade.  Varje gång hon leker med något så tar han det och leker med den.  Det är inte så kul för Ziva.  Zorro är snäll mot henne och försvarar henne då han inte sover, men han sover mycket mera än de andra.  Ziva är mycket pratig,  majuar då hon hitta något hon kan lika med och tycker det är kul, hon kan hålla på länge , men som sagt får hon inte det för Zappa.  Jag tror Zappa är en ADHD katt, han blir alldeles vild då jag leker med dem och han tar över hela showen.  Då jag hade på dammsugaren och AC:n samtidigt blev han som vild på Ziva.  Annars är han en snäll och gosig katt, liksom de andra tre.  Då jag någon gång står och handdiskar kan han komma tok springande över diskbänken mellan mig och det porslin jag sköljer av så jag tappar vad jag håller i handen.  Vad kan jag göra?   En tillsägelse verkar inte hjälp, han bara fortsätter att rusa efter henne.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Rafflan
2018-10-13 03:37
#2

Hur gamla är katterna? hur stort utrymme har dem?

ZivaZorro
2018-10-13 13:01
#3

ja de är ungefär ett och ett halvt år.  De har 100 kvadrat meter att röra sig på.

Upp till toppen
Annons: