Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1508 ggr
emmispemmiss
2018-10-10 11:52

Vår katt ställer till med problem

Hej! Vi har en hankatt på 3 år, han är kastrerad. Vi bor på ett gammalt stugområde med perfekta utemöjligheter för katt med mycket skog och natur. Nu till problemet… Vi har fått klagomål från några andra som bor här att vår katt ofta är hos dom, detta har pågått länge. Han kissar på deras soptunna, bilar för att markera revir. Deras två honkatter verkar inte vara nöjda över hans besök. (De är steriliserade). Vad ska vi göra åt detta? Att hålla honom inne är inte ett alternativ då han älskar att vara ute och vill ut varje dag…

Annons:
Gronstedt
2018-10-10 11:54
#1

Stängsla in tomten, så han inte stör grannarna.

Maria
2018-10-10 12:18
#2

Jag tror också att inhägna är det enda som gäller. Du har ansvar över din katt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2018-10-10 13:04
#3

Inhägnat område eller koppelpromenader är det som gäller. Grannsämja är viktigt.

micki78
2018-10-10 14:15
#4

Precis som alla säger så måste du hålla koll på katten från och med nu. Du verkar ju bo perfekt till att bygga en stor inhägnad åt katten. Blir det osämja och om inget görs kan dom till slut skada katten.

Silvestris
2018-10-10 21:23
#5

Håll katten bakom stängsel. Klagar omgivningen får ni rätta er därefter.

kattöga
2018-10-11 09:03
#6

Jag föreslår också att ni hägnar in en del av tomten  och låter katten hållas där när han är ute. Det är  nog det enda du kan göra…
Och jag skulle göra det snarast. För när grannarna fått nog, så finns det risk att det kan bli som  #4 skriver eller att grannarna kontaktar kommunen. ..

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[Forest]
2018-10-11 21:03
#7

Jag ogilla med fd grannens katt men det var för att han var elak mot 2 av våra katter den 3 gav tillbaka o var alla tre ute så gick dom ihop mot honom. Han jävlades med min stallkatt med men jag satte upp dörr med lås så bara hon kom in o där sökte hon alltid skydd. Jag tycker oxå det vpre bäst att göra kattgård. En jag går för bi vare dag har hönsnät och vanliga höga trä stolpar. Idag var det två 🐱 som sola i kattgården 👍

trollvilde
2018-10-15 08:34
#8

Kommunen kommer inte att bry sig om ett fall som detta. Eventuella STORA problem med många katter hanteras av länsstyrelsen. Det finns redan prövat i domstol (prejudikat) att man får ha ett par katter i hushållet och dessa får gå ute även på grannfastigheter och dessutom göra sina behov där. MEN för din kisses säkerhet tycker jag också att du borde fixa en rasthage, man vet ju inte vad grannen anser sig ha rätt att göra mot katten de är irriterad på. Då får man väl också se om det verkligen var din katt som var problemet eller är det förbipasserande hundar? Grannen med honorna kan väl också ordna med en egen inhägnad.

Upp till toppen
Annons: