10 - OT - Off Topic

Kattcafé Södermalm, Sthlm

2018-10-07 20:27 #0 av: Silver83

Jag hörde för ett tag sen ett rykte om att det ev. skulle öppna ett så kallat kattcafé i Stockholm (förmodligen på Södermalm). Tanken var, vad jag förstod, att det skulle vara som ett "vanligt" café, men att det även skulle finnas katter där. Jag undrar om det är nån som vet om det öppnat? Var ligger det och vem är det i så fall som har hand om det? Är det nån privatperson eller är det en förening? 

Jag hittar inte mycket om det på google. Mest om att det var tänkt att det skulle öppna, men inte om det verkligen gjort det.  Nån som vet var man kan hitta mer att läsa ang. detta? 

Anmäl
2018-10-08 11:36 #1 av: MonicaLagerquist

Jag hittade det här.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/motvind-for-nytt-kattkafe-pa-sodermalm/repraz!7XFkCHt2zPjNFzMA3ilYRQ/

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-10-08 16:29 #2 av: Silver83

#1 Ja det var det jag hittade med, men blev inte klok på om det verkligen öppnat? Eller var?

Eller så var det som i artikeln, Stockholm kanske inte var redo för kattcafé än :) 

Anmäl
2018-10-08 16:40 #3 av: MonicaLagerquist

Det verkar som om de varken har pengar eller lokal.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-10-09 23:39 #4 av: ApanAnn

De försökte crowdfunda det men nådde inte målet.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.