Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 492 ggr
LovisaMF
9/12/18, 8:22 PM

Katt som haltar

Hejsan! Min ena katthona kom in för två dagar sen och haltar på ena bakbenet. Har klämt och böjt på benet hon inte stödjer på men har inte ont och mår bra i övrigt. Någon som vet vad det kan bero på eller bör veterinär kontaktas?

Annons:
Pia-69
9/12/18, 8:36 PM
#1

Ring veterinären och rådfråga! Om katten inte kan stödja på benet så har den ont. Jag hade dock åkt till veterinären om min katt hade haltat i två dagar.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Uppkatten
9/12/18, 8:41 PM
#2

Katten bör definitivt få komma till veterinär för bedömning. Vi kan omöjligen göra veterinärmedicinska bedömningar över nätet, det vore direkt fel av oss att ens försöka.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

vallhund
9/12/18, 8:50 PM
#3

#0  Djur är väldigt duktiga på att dölja smärta, du kan inte själv avgöra huruvida katten har ont eller inte. Den behöver undersökas av veterinär.

#1 Katten kan ha ont i benet även om den stödjer på det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Pia-69
9/12/18, 8:55 PM
#4

#3 Ja naturligtvis är det så, men om den inte kan stödja på benet så är det uppenbart att den har ont. ☺


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Maria
9/12/18, 9:00 PM
#5

Min gamle innekatt började halta helt plötsligt en dag och och vi fick snabbt tid för veterinärbesök. Inget var skadat utan man trodde på en sträckning/stukning. Däremot fick han smärtstillande så att han slapp att ha ont.

Självklart kontaktar man veterinär om något är fel på katten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Rafflan
9/12/18, 11:46 PM
#6

Min innekatt började halt en dag, böjde och klämde på benet men katten visade ingen smärta, åkte till veterinären och var en fraktur i ett litet ben i tassen. Så rekommenderar att bok en tid hos veterinären för koll då det kan vara allvarliga saker, men även enklare saker som böld, sträckning, mm :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: