Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1372 ggr
HopeForTheo
9/11/18, 2:16 PM

P-pillertillkatt.se?

Är det på riktigt? Har försökt kontakta min lokala veterinär nu i en vecka utan framgång, vill bara få p-piller utskrivet så hon kan kastreras, hon löper gång på gång utan uppehåll. www.p-pillertillkatt.se

Annons:
kattöga
9/11/18, 3:07 PM
#1

Jag har köpt p-piller till katt från dem några gånger. Ja, de är på riktigt! 🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Lona
9/11/18, 3:08 PM
#2

Vad som är lite knepigt är att kliniken som ligger bakom sajten (Fridhems Djurklinik i Malmö) inte har någon hemsida och heller inte går att hitta något om förutom när det gäller automatiserade sajter som hitta.se och liknande. Jag har dock inte kollat om de finns på Facebook. Tror att det i så fall är ett säkrare alternativ att använda någon av de etablerade nättjänsterna för veterinärer som tex Firstvet.se Obs, jag vet inte om det ens är lämpligt att skriva ut p-piller till katt via nätet/telefonkontakt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

annzoo
9/11/18, 4:10 PM
#3

Har köpt en gång från dem och bad om ett e-recept. De fungerade klockrent iaf. Vet de som köpt och få de hemskickad och även de har fungerat klockrent. Har även förnyat hos veterinären utan veterinärbesök.

OberonsMatte
9/11/18, 6:11 PM
#4

P.g.a produktionsproblem är det dock svårt att hitta apotek som har Perlutex i lager. När jag t.ex.  sökte på apoteket var det slut i hela Stockholm.

En fördel med detta är att katter som inte ska användas i registrerad avel förhoppningsvis kastreras i större utsträckning.

Sajtvärd Katter iFokus

kattöga
9/11/18, 6:18 PM
#5

#4 Gäller det detsamma med Promon vet (tror jag det alternativa p-pillret heter - men som består av samma ingredienser, bara ett annat märke)?
När jag köpte p-piller från p-pillertillkatt.se så kunde jag välja vilket märke, och Promon var något billigare då…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

OberonsMatte
9/11/18, 6:21 PM
#6

#5 Kollade Promon vet också på apotekets sida, slut i hela Stockholm det också.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
kattöga
9/11/18, 6:23 PM
#7

#6 Oj. Tack då vet jag!

Det ser ut som att p-pillertillkatt.se har små förpackningar av Perlutex åtminstone… Gissar att det är "först till kvarn" som gäller…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

OberonsMatte
9/11/18, 6:27 PM
#8

#7 De skriver bara ut receptet och varan får du hämta ut om du lyckas hitta något apotek som har det i lager.

Sajtvärd Katter iFokus

kattöga
9/11/18, 7:53 PM
#9

#8 Ja, du har rätt, jag såg det nu, att de inte levererar Perlutex till brevlådan just nu. (Normalt gör de ju det.)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

ApanAnn
9/11/18, 9:49 PM
#10

Det är knappt lönt att försöka hitta Promon eller Perlutex just nu, så att skaffa recept är bortkastade pengar. Mitt apotek hade bara ett jättepaket kvar för några veckor sedan, alla småförpackningar är slut. Till och med människomedicin med samma hormon i tog slut ett tag för att veterinärerna skrev det istället.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

HopeForTheo
9/12/18, 1:05 PM
#11

Tack allihopa! Ska ringa och kolla med mitt apotek (Ullared), det står inte att det är slut i lager där, utan bara att jag ska kontakta apoteket. Förhoppningsvis har dom det inne, tycker så synd om vår katt som löper gång på gång. Finns det inte på apoteket så kontaktar jag firstvet.

MonicaLagerquist
9/12/18, 5:49 PM
#12

#11     Det går ju faktiskt att kastrera en katt som löper.Visst ökar risken för blödningar. Men att ha en katt som tomlöper ökar risken för livmodersinflammation och då blir det ju en kastration på en sjuk katt.

Stolt ägare till fem La permer

HopeForTheo
9/13/18, 12:40 AM
#13

#12 Nej, min veterinär går inte med på att kastrera henne när hon löper. Hon hade antagligen bara fått 1-2 piller innan kastreringen sker.

Annons:
OberonsMatte
9/13/18, 6:46 AM
#14

#13 Hur många kastreringstider har du avbokat? När min hona började löpa dagen före kastrering bokades en ny tid in samtidigt som den avbokades.  Är det ont om tider kan man inte vänta tills katten slutar löpa innan tid bokas.

Sajtvärd Katter iFokus

HopeForTheo
9/13/18, 6:20 PM
#15

#14 Har inte behövt avboka någonting, det var Vet som sa till mig att dom inte ville kastrera henne när hon löper, och att jag får boka när hon inte löper längre. Problemet är att hon löper non stop, går bara nån dag emellan löpen. Och som jag skrev i första inlägget så får jag inte tag i vet längre, det är en liten veterinärklinik, kan ju vara att det är sjukdom eller att dom helt enkelt inte är där när det inte finns något för dom att göra. Tror dock inte det är få tider, det var inte den uppfattningen jag fick när jag pratade med dom om det. Det hade bara 1-2 piller som behövts då, förutsatt att jag får tag på Vet igen.

[Tuulikki]
9/13/18, 11:23 PM
#16

HopeForTheo jag bor också i närheten av Ullared och när jag tröttnade på att inte få tag i min vanliga vet. ringde jag till Evidensia i Kungsbacka och fick tid för kastrering snabbt. Är jättenöjd med dem! 😊 så har du möjlighet att ta dig dig är det absolut värt, men bor du mer åt Fbg förstår jag att det kan vara krångligt.

HopeForTheo
9/14/18, 12:21 AM
#17

#16 Åh tack! Bor här långt ute i skogen, åt Svenljunga-hållet, så Kungsbacka är långt bort men inte omöjligt! 😀 Funderar även på vet i Veddige, dom ska tydligen vara väldigt bra.

[Tuulikki]
9/14/18, 2:39 AM
#18

#17 dem har jag också hört gott om! 😊

Upp till toppen
Annons: