Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 653 ggr
nygard_m@hotmail.com
9/9/18, 9:26 AM

Hjälp liten

Hej. Vi hittade en 4 v. Kattunge å vi var till veterinären o fick medicin o formula. Efter mat sprutona kissade den i vår säng. Behöver vi nu hjälpa o stimulera wcgåendet eller kan vi försöka lära den lådan? Hur lär man en sån liten katt att gå på låda? Mvh orolig kattmor.

Annons:
Lena
9/9/18, 10:15 AM
#1

Det bästa man kan göra om man hittar en moderlös liten kattunge är att ha den ihop med andra katter. Helst vuxna katter. En sådan liten kattunge behöver ha andra katter omkring sig för att lära sig bli en fullt utvecklad katt. Ni kan sätta kattungen i toalådan efter varje gång den ätit. Tvättar en sig själv? Annars får ni göra det med en ljummen lätt fuktad tvättlapp. (OBS! Katten ska inte bli blöt)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[[eskils_]]
9/9/18, 11:00 AM
#2

Du har fått bra råd i #1.

Var hittade ni kattungen? Kanske mammakatt och syskon finns i närheten, har ni letat?

Jättefint att ni tar hand om den lilla! 🌺 Den får väl kattmjölkersättning och kattungemat att äta?

Pia-69
9/9/18, 11:35 AM
#3

Hade jag varit i din situation så hade jag ringt runt till olika katthem för att höra om det finns nån digivande hona med eller utan kattungar som kan adoptera kattungen som du hittat! 😻❤☺


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

nygard_m@hotmail.com
9/10/18, 7:32 AM
#4

Vi hittade den övergiven på vägen, troligtvis vildkatt. Den får kattformula. Den är pigg och leker och springer onkring i sängen, gillar att vara nära. Vi har 1 hona 6 år som blev mycket förgrymmad och och går ej nära alls. Jag får lov att torka då så det kommer lite kiss. Den äter bara mjölk ännu. Tack för svar.

annzoo
9/10/18, 10:23 AM
#5

Ni kollade inte efter mamman eller övriga syskon? Om inte åk tillbaka dit och leta, be ett katthem om hjälp. Om den är 4 veckor så kan ni redan nu sätta fram blötmat och även testa om den lapar om ni sätter modermjölksersättningen på ett fat.

Upp till toppen
Annons: