10 - OT - Off Topic

OT Överkast som inte samlar hår/päls

2018-08-23 10:03 #0 av: [Forest]

Hej.

Jag vill gärna ha ett överkast på våran säng. Då vi har hundar som gärna går och lägger sig på sängen efter promenader så är det skönt att ha ett överkast för slippa grus mm i sängen. Men jag tycker inte om att slänga över ett överkast som är full med en massa päls mestadels katthår Pustar 

Så har du tips på överkast som är smidigare att dra av päls på så ge mig gärna tipsen.

Letar efter ett ljust (vit/ beige  eller mörkgrå/svart överkast. 

Här tvättas i regel överkastet 1 gång i månaden men får dra av päls varje vecka Skrattar

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2018-08-23 10:08 #1 av: -Aida-

Överkast i siden? De är ju lite halt på ytan och är super lätt att hålla rent från hår.

Anmäl
2018-08-23 10:14 #2 av: [Forest]

1 Bra tips det tåls ju fundera på Tummen upp Tummen uppTummen upp Ska ner till Gekås- Ullared där kan man kanske spana lite Skrattar

Anmäl
2018-08-23 10:24 #3 av: Sjuttan

Jag hittade ett tyg på Ikea en gång som var ganska blankt.
Funkade perfekt! Det var ngt syntetmaterial - bara att köra i tvättmaskinen.

Anmäl
2018-08-23 18:06 #4 av: eskils

#1 Bra tips! Gillar överkast av bomull, men katthår har ju en förmåga att fastna där mellan fibrerna... Ledsen

Anmäl
2018-08-23 21:20 #5 av: [Forest]

4 köpte ett vändbart o den verkar sugs åt sig allt värdelöst när man har djur 😆 Så den kmr få bli hundbädd. Jag fundera snart på sy ett av textilvaxduk 😥

Anmäl
2018-08-24 09:11 #6 av: trollvilde

Jag har köpt textilduk (variant av vaxduk) som man kan köpa i den längden man behöver. Det ser ut som bomullstyg och fungerar jättebra som skydd mot hår och kattsand. Håren kryper inte in i materialet och fastnar som det brukar göra med vanliga överkast. Katterna tycker det går fint att sova på det också. Jag har tvättat tyget i tvättmaskin flera gånger och det går bra. Jag köpte det på ÖoB!

Anmäl
2018-08-24 09:15 #7 av: Sjuttan

Beträffande vanliga tyger fungerar de som har en lite glatt yta. Då handlar det nog om syntetmaterial.

Anmäl
2018-08-24 09:24 #8 av: [Forest]

6. Det brukar vara ganska bra pris på dom med :) 140 cm bred. Hår många meter köpte du 5 m ? Glad Jag tänkte köpa på ÖoB då jag jobbar där 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.