Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2619 ggr
[Forest]
2018-08-23 10:03

OT Överkast som inte samlar hår/päls

Hej.

Jag vill gärna ha ett överkast på våran säng. Då vi har hundar som gärna går och lägger sig på sängen efter promenader så är det skönt att ha ett överkast för slippa grus mm i sängen. Men jag tycker inte om att slänga över ett överkast som är full med en massa päls mestadels katthår 🥵 

Så har du tips på överkast som är smidigare att dra av päls på så ge mig gärna tipsen.

 Letar efter ett ljust (vit/ beige  eller mörkgrå/svart överkast. 

Här tvättas i regel överkastet 1 gång i månaden men får dra av päls varje vecka 😃

Annons:
-Aida-
2018-08-23 10:08
#1

Överkast i siden? De är ju lite halt på ytan och är super lätt att hålla rent från hår.

[Forest]
2018-08-23 10:14
#2

1 Bra tips det tåls ju fundera på 👍 👍👍 Ska ner till Gekås- Ullared där kan man kanske spana lite 😃

Sjuttan
2018-08-23 10:24
#3

Jag hittade ett tyg på Ikea en gång som var ganska blankt. Funkade perfekt! Det var ngt syntetmaterial - bara att köra i tvättmaskinen.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[[eskils_]]
2018-08-23 18:06
#4

#1 Bra tips! Gillar överkast av bomull, men katthår har ju en förmåga att fastna där mellan fibrerna… 😕

[Forest]
2018-08-23 21:20
#5

4 köpte ett vändbart o den verkar sugs åt sig allt värdelöst när man har djur 😆 Så den kmr få bli hundbädd. Jag fundera snart på sy ett av textilvaxduk 😥

trollvilde
2018-08-24 09:11
#6

Jag har köpt textilduk (variant av vaxduk) som man kan köpa i den längden man behöver. Det ser ut som bomullstyg och fungerar jättebra som skydd mot hår och Kattsand. Håren kryper inte in i materialet och fastnar som det brukar göra med vanliga överkast. Katterna tycker det går fint att sova på det också. Jag har tvättat tyget i tvättmaskin flera gånger och det går bra. Jag köpte det på ÖoB!

Annons:
Sjuttan
2018-08-24 09:15
#7

Beträffande vanliga tyger fungerar de som har en lite glatt yta. Då handlar det nog om syntetmaterial.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Forest]
2018-08-24 09:24
#8

6. Det brukar vara ganska bra pris på dom med :) 140 cm bred. Hår många meter köpte du 5 m ? 🙂 Jag tänkte köpa på ÖoB då jag jobbar där

trollvilde
2018-08-24 12:26
#9

Jag köpte 3 meter till min enkelsäng. Om man har en bred dubbelsäng kan man ju sy ihop två längder så "överkastet" blir ungefär 280 brett och längden beror väl på hur lång säng man har och om den har gavlar eller inte. ÖoB har bra priser så man kan ju ha flera ombyten!

Upp till toppen
Annons: