Annons:
Etikettandra-djur
Läst 1120 ggr
ebejmar
2018-08-19 00:55

Katt och kaninkompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 katter och en kanin. Kaninen är helt kär i katterna, våran yngre katt är lite rädd för kaninen men våran äldre katt tycker om honom. De brukar gosa och leka tillsammans. Problemet är att när katterna leker så är dom vana med att de kan vara mer hårdhänta. Vi har märkt att han försöker sitt bästa att vara lätt med kaninen och varje gång han råkar skrämma kaninen så brukar de krypa ihop och han buffar lite på honom och slickar lite ibland som att säga förlåt. Första gångerna det blev så trodde vi att han gjorde illa kaninen men vi märkte senare att klorna är inne och kaninen kommer alltid tillbaks till honom. Men det är synd för man märker att han så gärna vill leka med kaninen men han vet att han inte riktigt kan. Men oftast så gosar de tillsammans, antingen tillsammans i buren eller inomhus på vintrarna. Katternas nya favoritplats är även att ligga vid buren tillsammans med kaninen.

Annons:
Alex&company
2018-08-19 11:09
#1

Min katt gillade inte kaninerna när jag hade dem, hon skadade dem aldrig men kunde däremot slå till dem med klorna indragna om de blev för 'på'. Efter ett tag struntade kaninerna i det :)

[Forest]
2018-08-20 21:44
#2

Vad sött att dom är så fina vänner. 😍 

Jag har vart med om en kanin som skifta om vilket djur han var, en månad var han katt då åt han kattmat han skulle äta rå fisk men då fick jag nog och han fick vara i en box😐 Sen var han både tupp o get, när han var get så stångades han med ungarna och med mamma get, helt otroligt. Som tupp satte han tupparna på plats och åt hönsfoder. Han gick lös på gården och varför han skifta "djur" vet vi inte. Han var aldrig hund dock var hundarna rädda för honom eftersom han jaga o bet dom 🤐Han hade annars alltid tillgång på hö,vatten och pellets och visst åt han detta även som "katt" 😎

Upp till toppen
Annons: