Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1761 ggr
TantBerglund
2018-08-04 12:50

Leksaksräls till katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Är det någon som har en leksaksräls till sin katt? Typ som den på bilden. Fungerar den bra? Va tycker din katt/katter? Funderar på att skaffa en till min 7 åring nämligen..

Annons:
Maria
2018-08-04 13:03
#1

Mina katter har haft en liknande leksak men stirrade bara på den och jag försökte på alla sätt att försöka "visa" men de fattade inte alls och var helt ointresserade.😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Dimocarpus
2018-08-04 13:08
#2

Det är jätte bra… i början. Det är en leksak som stimulerar men också precis som många andra leksaker. För att det ska va spännande får den inte stå ute hela tiden utan göm den och ta fram efter några veckor eller nåt. Jag brukar ha bollarna och godis i så att det blir lite göra och de inte tröttnar så fort.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Dimocarpus
2018-08-04 13:09
#3

Ha den på i ett mörkt rum eller sen kväll, det ger bättre effekt för katterna när bollarna lyser.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Uppkatten
2018-08-04 13:14
#4

Min ena katt fullkomligen ÄLSKADE den där bollbanan under sitt första levnadsår. Hon lekte med den "jämt" och där emellan sov hon i den… Men så en dag slutade hon leka med den och har i stort sett aldrig lekt med den mer efter det. I dag är hon snart 8 år, och det var alltså bara tills hon var ca 1 år som hon tyckte den var världsbäst. Den andra katten har ö h t aldrig brytt sig om bollbanan (jämnårig katt). Jag har testat olika bollar, godis mm i den. Pingisbollar, eller de bollar som hör till, var favoriterna det där första året.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
2018-08-04 13:41
#5

Jag upplever att den gillas av kattungar.

Stolt ägare till fem La permer

[[eskils_]]
2018-08-04 13:47
#6

Har samma erfarenhet som andra här, den är intressant ett tag. Obs att man kan bygga om den till t ex en cirkel eller en kortare räls för att få omväxling. Det medföljer 2 ändbitar.

Annons:
kara_murray
2018-08-04 18:32
#7

Mina älskar den!!! Den används inte direkt till lek men de älskar att sova i cirklarna!! Och jag har haft den i ca 2 år… Det är bland de bästa leksakerna till katt som jag införskaffat.!!

TantBerglund
2018-08-05 07:39
#8

Tack för alla svaren. ☺ får se va min misse säger om den sen..😊

TantBerglund
2018-08-14 07:46
#9

Hej på er igen. Har vart på jakt efter en leksaksräls till min katt nu ett par dagar. En sån som är på bilden. Pratade med djurafären i stan och den säger att det är massa delar man får sätta ihop för att få den så. Undrar om det är så? Den som är på bilden är från zooplus och kostar 199 kr. Har jag fattat fel när jag trodde den är så som den på bilden?

Pia-69
2018-08-14 07:57
#10

Ja det är lösa delar som man sätter ihop! Man kan byta form på den beroende av hur många/vilka delar man har, t.ex kan man göra den helt rund och då blir det delar över, tror man kan komplettera med lösa delar också om man vill ändra form!


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Uppkatten
2018-08-14 09:45
#11

Fast för att få den som på bilden så skulle åtminstone jag behöva båda mina två uppsättningar….? Eller säljs de även i paket om så här många bitar?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2018-08-14 11:11
#12

Tror det är fyra rälsbitar och två ändbitar i ett paket. Det är vad jag har. Så till bilden i #0 har nog två paket använts.

kara_murray
2018-08-14 14:35
#13

Ja det är så att man behöver 2 förpackningar för att den ska bli som på bilden.

Annons:
[Devya]
2018-08-14 15:43
#14

Min 5 åring älskar den. Har haft den i 2 år och hon har inte ännu tröttnat på den så jag antar att det beror på katten. :) Min går lite annorlunda, tvärsöver där i mitten. Jag skulle ladda upp en video på då hon leker med den men vet inte om jag får det att fungera.. Men jag försöker ändå. Tog den här videon förra veckan. Hon har då haft den där i ca 2år och älskar den lila mycket nu som hon gjorde i början.

[Devya]
2018-08-14 15:44
#15

Tror inte det fick att dela videon. Kan åtminstone inte se något. 🙈

Upp till toppen
Annons: