Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 804 ggr
MonicaLagerquist
7/17/18, 11:57 AM

Vätska nu i värmen

Nu när det är så härvarmt behöver även våra katter extra vätska. Jag gav mina en äggula uppvispad med 1dl kallt vatten. De drack upp nästan allt delar på tre katter.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[VSK]
7/17/18, 12:33 PM
#1

Aldrig hört talas om detta tips med äggulan. Tack 👍

MonicaLagerquist
7/17/18, 5:11 PM
#2

#1 Äggula gillar ju många katter och då slickar de ju i sig vattnet också.

Stolt ägare till fem La permer

[VSK]
7/17/18, 5:39 PM
#3

#2

Trots att vi har två katter så kände jag inte till det om äggulan. Måste testa det.

[[eskils_]]
7/17/18, 6:57 PM
#4

Tack för tips! Min ena katt började glatt slicka i sig av äggvattnet men slutade tvärt med förvånad min. Den andra nobbade helt. Dumma katter…

MonicaLagerquist
7/17/18, 8:32 PM
#5

#4     😃

Stolt ägare till fem La permer

Wony
7/18/18, 1:48 PM
#6

Jag har gjort "isglass" åt våra katter, även om det mest är en av dem som gillar det. Tog en burk kattuna och körde i en mixer tillsammans med  knappt dubbla mängden vatten och frös sedan in i portionsformar. Tänkte även prova samma sak fast med nötfärs och se om det går hem bättre hos övriga.

Annons:
Dimocarpus
7/18/18, 8:56 PM
#7

Igår tog jag ut ”kalla händer” (vinylhandske fylld med mjöl) som jag haft i frysen och lagt den under deras sovställning. De låg där som de brukar…. :) Och jag ger också isglass av våtfoder eller kattgodis med vatten i. Det smälter så fort och vips får de i sig vätska och nåt gott. Vill man inte ge godis pga. kalori så kan ge spad från stekt kött/fisk eller ”sås” från våtfoder så att det smakar gott.

The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.

Upp till toppen
Annons: