Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 800 ggr
mickaanj
7/16/18, 10:19 PM

Hjälp öroninflammation!

Hej! Nu vänder jag mig hit då jag jag inte vet vart jag ska vägen snart längre. För ca 2 månader sedan fick min älskade innekatt öroninflammation konstaterat av veterinär. Enbart högra örat var drabbat och behandling med örondroppar (Otodine) påbörjades, nytt återbesök efter 2 veckor och det hade inte blivit någon bättring så behandlingen med örondropparna fortsatte 10 dagar till innan nästa återbesök. Ny odling gjordes och bakterier fanns fortfarande i örat, denna gång fick jag dels örondropparna ordinerade + hydrokortisondroppar att droppa i öronen 1 månad, nu har det gått en månad och jag kan inte se någon bättring alls, nästan till det sämre för nu har katta börjar klia i det andra örat som man inte hittat några bakterier i alls tidigare.  Jag lider av att se henne så besvärad, det kliar så mycket i öronen så sår klias upp om jag inte har henne under uppsikt eller att hon har tratt på sig. Jag ska självklart på återbesök hos veterinären igen men undrar om någon varit med om nått liknande och erfarenheter av öroninflammation hos katt?

Annons:
OberonsMatte
7/16/18, 10:41 PM
#1

Min Oberon har haft öroninflammation en gång. Riktigt läbbig med massor av var som rann ur ena örat. Första behandlingen hjälpte inte, så då fick han andra örondroppar mot lite elakare bakterier. Efter den behandlingen blev han helt återställd.

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
7/17/18, 7:57 AM
#2

Ibland kan det även behöva behandlas oralt.

Även att man drogar katten och gör rent ordentligt medans katten sover.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: