Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1492 ggr
Tiktak697
7/10/18, 9:42 PM

Akut svar om katt helt förskräckligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej behöver lite akut svar min mormor är gammal och har inte förstått så mycket efter min resa ser jag något så försäkringstagarna på katten . Han är har enligt henen haft inflammerat varigt öga. Men nu sista dagarna fick han som en gul stock hinna vad betyder det. Jag är helt i panik jag har bockat vet tid i morgon men är helt förskräckt och vill bara höra vad ni vet och tror högre Gud vad ledsen jag är.

Mvh Tiktak

Annons:
Honestyisdead
7/10/18, 9:44 PM
#1

Åk in NU! Vänta INTE till imorgon!

Det där är oerhört smärtsamt för katten och den borde fått hjälp långt innan.

annzoo
7/10/18, 9:47 PM
#2

Ögonskador ska man alltid åka in nytt med

Stallmima
7/10/18, 10:40 PM
#3

Finns det någon jourveterinär i närheten så JA åk nu. Håll väldigt stor uppsikt på hur katten är i allmänstatus. Lycka till!   🐱

Tiktak697
7/11/18, 12:40 AM
#4

Lugn det fanns ingen möjlighet idag jag frågar en fråga ni svarar inte på den.. Frågan kvarstår vad är detta ? Har någon sätt detta tidigare

ANM: Kommenteren är redigerad pga olämpligt innehåll. Vi vill ha sakliga diskussioner här på Katter iFokus. // Sajtvärd

Mvh Tiktak

Rafflan
7/11/18, 1:19 AM
#5

Kan vara infektion, inflammation, skada på ögat och liknande, det gör mycket ont och väntar man för länge kan man tvingas operera bort ögat!

Har eran veterinär ingen tid samma dag får man vända sig till en jourveterinär eller distriktsveterinär, då kanske man får åka lite längre men det är ens skyldighet som djurägare.

Calcifer
7/11/18, 3:04 AM
#6

#4 Du får ta dig möjlighet. Det är ens skyldighet gentemot sitt djur.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Honestyisdead
7/11/18, 5:51 AM
#7

#4 lugn?

Katten har redan lidit. 

Läs på om lagarna och följ dom!!!!!

ANM: Inlägget redigerat pga olämpliga formuleringar. Tänk på hur nu uttrycker er! //Sajtvärd

MonicaLagerquist
7/11/18, 8:18 AM
#8

Hur har det gått?

Stolt ägare till fem La permer

Honestyisdead
7/11/18, 11:54 AM
#9

Det är inte bara en skyldighet.  

Jag hoppas innerligt att katten har fått hjälp. 

ANM: Inlägget redigerat då det innehåller för starkt språkbruk. Vi vill ha sakliga inlägg utan att känslorna tar över. // Sajtvärd

Lena
7/11/18, 1:07 PM
#10

Jag har justerat flera inlägg i den här tråden på grund av olämpligt språkbruk/grälsjuk ton. I Katter iFokus vill vi ha saklig ton i diskussionerna och trevligt/neutralt språkbråk. 

Till TS vill jag förtydliga att det aldrig går att ställa diagnos på ett internetforum. Vi som skriver här är lekmän och varken kan eller får ersätta veterinärkontakt. Du kan därför inte förvänta dig att vi ska ställa diagnos och/eller avgöra hur akut kattens tillstånd är. Det måste du låta en veterinär göra. Svaren du fått är korrekta. Du behöver kontakta en veterinär så snart som möjligt. När det gäller ögon är det särskilt akut. På bilden du visar får jag instämma i att det inte ser bra ut. Får du inte tag på någon veterinärklinik så finns Agria veterinären. Djursjukhus bör även finnas liksom Distriktsveterinärerna som har jour dygnet runt och även brukar kunna göra hembesök.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Tiktak697
7/11/18, 1:27 PM
#12

Ja nu svarar jag lite någon fråga hur det har gott ja vi sitter och väntar på svar ännu de sa att det skall gå bra han är lugn harmonisk men såklart är man ledsen.  Ja jag förstår att diagnos är svår vi är hos vet men tänkte bara få lite variabler på vad det kan vara om någon haft något i samma stil. Man vill ju att allt ska gå bra

ANM: Ett inlägg borttaget och detta inlägg har justerats. Vi vill inte ha diskussioner om vår moderering, om inlägg som modererats eller om andra medlemmar. Sådana saker ska tas via PM. // Sajtvärd

Mvh Tiktak

MonicaLagerquist
7/11/18, 1:28 PM
#13

Så bra att katten är hos veterinären nu. Håll oss gärna uppdaterade.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/11/18, 1:30 PM
#14

#12 Håller med om att det är bra att katten är under vård 

ANM: Inlägg redigerat du det innhåller synpunkter på inlägg som modererats. Sådana saker ska ni ta via PM med Sajtvärd, Medarbetare eller den medlem som det gäller. 

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lena
7/11/18, 1:37 PM
#15

Skärpning i den här tråden! Nu har jag varit inne i omgångar och modererat tråden. Vill förtydliga att vi inte vill ha synpunkter på vår modering, på borttagna inlägg eller på medlemmar i en öppen diskussionstråd. Sådana saker hör hemma i PM (personligt meddelande) och inte i en diskussion.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
Tiktak697
7/11/18, 4:53 PM
#17

Hjhej så klart Han skall få vård de hade sket bra tidigare om jag inte varigt bortrest. Men nu är vi hos vet det är bra vi ska få behandling och blodprover har tagits så nu väntar vi på behandlings alternativ och blod prov vi återkopplat om mer info igen han mår bra äter springer runt rätt så bra ändå sa vet

Mvh Tiktak

Uppkatten
7/12/18, 8:53 AM
#18

#16 Ditt inlägg redigerades av sajtvärden - inte på grund av det du skriver i #16 - utan på grund av sättet du skriver på/din ton. Vi bemöter inte varandra på det sättet här på Katter i Fokus. Och det här har vi pratat om många, många gånger tidigare.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
7/12/18, 9:25 AM
#19

Hur har det gått för lille katten?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tiktak697
7/12/18, 1:19 PM
#20

Vi har fått behandling nu och skall behandlas allt kommer att bli bra det är var på ögat som sitter och de skall de ordna men kan ev va en inflammation i kroppen som orsakat de plötsliga. Mer uppdatering skall ges mär vi vet mer

Mvh Tiktak

Annons:
Upp till toppen
Annons: