Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1373 ggr
Guldisar
7/6/18, 10:05 PM

Torrfoder

Ni som ger torrfoder, vilket ger ni? Och vad tycker ni/katterna om det? Behöver inte ha snack om blötfoder.

Annons:
Fridaaaa
7/6/18, 10:18 PM
#1

Om jag hade varit tvungen till torrfoder hade jag gett:
Acana, orjien, canagan, taste of the wild eller applaws

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caeli
7/6/18, 10:45 PM
#2

Vår katt äter Mjau med god aptit!

Fridaaaa
7/7/18, 7:14 AM
#3

#2 mjaus torrfoder är tyvärr skit

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

micki78
7/7/18, 11:30 AM
#4

Min ena katt äter torrfoder, har äter inte blötmat utan bara rått kött och torris. Hans uppfödare för 8år sedan gav honom torrfoder och rått kött. Så han äter inget annat. Jag försöker få i han mush, men det är svårt. 

Jag varierar torrfodret. Från Royal kanin till pro plan till det där veterinär torrfodret som jag inte minns namnet på. 

Finns det bättre och nyttigare torrfoder så vill jag gärna byta till det.

Fridaaaa
7/8/18, 6:56 AM
#5

#4 Ja inget från veterinärer är hälosamt
Acana, canagan, applaws, taste of the wild, orijen är de vettigaste. Tyvärr finns det inte helt  nyttiga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VeilofElysium
7/8/18, 9:51 AM
#6

Ger min pojke Best Friend Bilanx Spannmålsfria foder. Han får dock inte så mycket av det föredrar alla gånger blötmat.

Annons:
trollvilde
7/8/18, 12:50 PM
#7

Det finns ett torrfoder som till 90% består av frystorkat kött. Det heter Ziwipeak och borde väl vara det bästa torrfodret naturligtvis utan spannmål.

19Mikaela93
7/12/18, 3:11 PM
#8

Bozita är ett bra och svensktillverkat foder :) Klarar kattens mage spannmålsfritt skulle jag titta på Purizon, Applaws osv iallafall ett som inte innehåller ärtor, som har en tendens att krångla till magen.

Tyst
7/12/18, 3:23 PM
#9

#5 Kan du förklara varför mjaus torrfoder är skit, allt torrfoder från veterinär är skit, och just de du listar inte är skit? 🙂

Fridaaaa
7/12/18, 4:44 PM
#10

#9 Egetnligen är inget torrfoder bra
Men mjaus tex är spannmål, hills och royal med. De har någon spannmålsfri men inte speciellt hög kötthalt och massa annat utfyllt

De jag nämnde har hög kötthalt oh vettigt innehåll, Men tyvärr går det inte att göra ett bra torrfoder

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
7/19/18, 10:39 PM
#11

2 pga allergi mot fisk och fiskolja och matvägrande katt så fick vi också köpa det han äter mjau torrfoder kyckling. Vi ger 3 gånger per dag blötmat så torrfoder är mer mellanmåls tuggande eller som dottern säger nattknaprande ;)

saimon
7/22/18, 11:45 AM
#12

Min kille äter appetitt Sterelised. Tidigare åt han appetitt kitteen. Som han älskar. Men han älskar all mat. Mjau blötfoder morg. Och kväll.

Upp till toppen
Annons: