Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 1119 ggr
[Sandi92]
7/2/18, 9:49 PM

Är i chock, kunde ha haft ihjäl min katt! :'(

Var ute och gick med min ena katt i sele. Hon gick på ett ställe som inte var så lämpligt så jag skulle bära henne bort därifrån. När jag gick med henne i famnen så kände jag att jag snubblade om något (en trädrot) och tappade balansen och ramlade rakt ut på asfalten. Jag lyckades på något vis kasta henne en bit framför mig innan jag ramlade, annars hade hon hamnat under mig och troligtvis inte levt eller blivit akut skadad. :'( Hon blev självklart livrädd och var på väg att dra av selen, men jag lyckades som väl var få tag på henne innan det hände. Är chockad över vad som kunde ha hänt, men samtidigt väldigt tacksam över att det gick så bra som det gjorde. Jag kunde själv skadat mig mycket mer än vad jag gjorde, jag kunde stukat eller brutit något, men jag klarade mig med skrapsår och lite ont i benet. Jag kunde ha haft ihjäl min älskade katt. :'( Så fruktansvärt hemskt det hade varit.

Annons:
Tyst
7/3/18, 9:36 AM
#1

Katter är rätt bra på att ramla, och mycket mindre ömtåliga än man tror. så troligtvis hade inte katten dött. 😉

micki78
7/3/18, 10:41 AM
#2

Ja fast om hon hade ramlat över katten så kanske den hade blivit krossad om man säger så.

Tur det gick bra!

MonicaLagerquist
7/4/18, 8:25 AM
#3

Tur att det gick bra med katten.Hur gick det med dig?

Stolt ägare till fem La permer

Ary
7/5/18, 11:47 AM
#4

Hade du inte putt/kastat iväg henne så hade hon hoppat iväg själv tror jag, katter är bra på att överleva. Dessutom väldigt flexibla i leder och skelett så ganska tåliga. Trevligt att du bryr dig! 🙂 Hoppas du får fina sommarben snart igen. 🌺☀️

Upp till toppen
Annons: