Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1418 ggr
shamz116
2018-06-23 20:19

Transportväska :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag lovade att återkomma med en recension för flera månader sedan av transportväskan jag köpt

http://www.zooplus.se/customerpicturedisplay/shop/katt/kattburar_transport/transportvaskor_katt/ovriga_transportvaskor/354968

På en gång när jag fick hem den gick min katt och la sig i den, och sov. Den har funkat perfekt som en sovplats när jag tagit bort taket, och inte bara transportväska.

Jag åkte buss cirka fyra timmar den första resan. Väskan är lagom i storlek för sätet, lätt att spänna fast och är i bra storlek åt min katt för att kunna ligga skönt. Den passar definitivt åt en större katt. (Min katt är en 75% perser 25% skogis och medelstor. )Han vände sig flera gånger under resan och både satt upp rakt och låg som han gör hemma. Det kunde han inte i den raklånga modellen.  Bra funktion med linan som man kan spänna fast i kattens halsband, på det sättet kan man ha väskan helt  öppen utan att katten kan rymma. Det är bra nättyg runt om med mycket insyn för katten, och god luftinförsel. Flera öppningar vilket är stort plus, sidoöppningar, taköppning eller val att ta  av taket helt. Väskan är väldigt stabil med hård botten. När man går med väskan så sitter katten bra.

Jag är väldigt nöjd med väskan i både utseende,  funktion och pris.  Minuset skulle vara att väskan är i det större laget  ( större än vad jag förväntade mig) och tung med katten i, så jag klarade inte att bära väskan med axelremmen utan bar med handtaget. Men det var inga problem. Jag fick hjälp också och man bär ju inte runt med väskan mycket. Så kan rekommendera er denna.  Den får 4 av 5.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-06-24 07:48
#1

Fast med de måtten är den inte godkänd som transportbur till katt.

Storlek: L 46 x B 44 x H 35 cm

JBV mått

Burar: Katter får inte förvaras i burar annat än vid transporter och i samband med utställningar och tävlingar. Buren ska vara minst 0,5 meter lång, 0,3 meter bred och 0,35 meter hög

Stolt ägare till fem La permer

shamz116
2018-07-09 17:22
#2

Monica min katt får plats mycket bättre och ligger bättre i denna än den förra som hade helt andra mått eftersom den inte var rund. Den här är 44 cm bredd och det ska vara minst 30 cm..alltså mycket störrer. Det är klart är längden är annorlunda för det är en rund bur, dem måtten är anpassade till en annan typ av bur. Det viktigaste är att min katt trivs och kan ligga om vanligt när vi åker. buren har bra mått det är 4 cm som saknas på längden som jag sa den har större bredd. Tråkigt att du bara vill leta fel.

annzoo
2018-07-09 18:01
#3

#1 borde då inte alla väskor vid tex flyg i kabinen då inte tillåtas? För SAS är storleken max 40 x 25 x 23 cm. Jag tror inte många väskor är i måttet JBV har skrivit och isf måste ju tillverkare anpassa sig efter länder de säljer till

shamz116
2018-07-09 18:25
#4

#3 annzoo ja precis. Jag har kollat på andra transportväskor/burar och vill man ha en sån modell som är rund så är de inte de måtten för det är mer bredd istället och längden kan vara lite kortare.

Inlägget är redigerat p g a tråkig ton i inlägget. /Uppkatten

MonicaLagerquist
2018-07-09 18:37
#5

#2 Det är möjligt med JBCV regler säger annat.

Stolt ägare till fem La permer

shamz116
2018-07-09 18:39
#6

#5 ok Monica men iallafall ha en bra fortsatt afton :)

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-09 18:41
#7

#6🥳

Stolt ägare till fem La permer

Husvagnsprinsessan.se
2018-07-23 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack för bra info om buren. Jag har sjäv funderat på att köpa den men undrade lite hur den skulle fungera. Nu har jag fått en superbra recension av buren, tusentack för det! Är det okej att jag länkar till det här inlägget från min blogg www.husvagnsprinsessan.se där jag nyligen skrev ett inlägg om att ha katt med sig i husvagn eller husbil (http://www.husvagnsprinsessan.se/14-tips-campa-med-husdjur/)

/Husvagnsprinsessan

Upp till toppen
Annons: