Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 804 ggr
Honestyisdead
6/22/18, 1:23 AM

Fisk

Jag undrar var uppfattningen om att katter äter fisk kommer från?

Det är ju inget katter utomhus jagar, ändå ger många det och det var ännu vanligare förr. Det måste ju bero på något tycker jag.

Själv vågar jag inte ens ge smakprov eftersom jag sett hur en katt fick andningssvårigheter efter intag.

Annons:
MonicaLagerquist
6/22/18, 8:50 AM
#1

Jag ger inte heller fisk, Kombi tappar päls och får sår under armarna om hon äter fisk.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
6/22/18, 9:47 AM
#2

Mina katter älskar fisk🤫

Jag brukar koka torsk till katterna och när jag är i fiskbilen och handlar får de alltid rå strömming. Moritz skallrar tänder innan jag är klar att servera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
6/25/18, 10:46 PM
#3

Vi har katt som inte tål fisk redan som kattunge så uteslöt vi fisk då efter läst på ang allergi. Uppfödaren (stallkatt) trodde han inte tålde kyckling något jag inte trodde på. Han får sår och jag har fått lusläsa på en massa olika foder han reagerar även på foder med fiskolja i. När man pratar med andra om detta i olika butiker så ser dom förvånade ut o jag säger som du ts katter äter inte fisk om dom är/var vilda. Jag jobbar i butik som har djurmat också och jag rekommenderar i regel inte kattmat med fisk. Sen finns det katter som inte vill ha något annat än viss smak då kan man inte göra annat än o säga bestämd liten katt ;)

Upp till toppen
Annons: