Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 959 ggr
MonicaLagerquist
6/13/18, 3:24 PM

Var är din katt när du reser bort?

Vart är din katt när du reser bort på semester?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Torparmor
6/13/18, 3:33 PM
#1

Reser inte bort på semester, kan vara borta över en natt, då granne eller barn sköter om


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

MonicaLagerquist
6/13/18, 3:36 PM
#2

Vi har ju en vuxen son som bor kvar hemma så han får ta hand om djur och hus när vi reser bort.

Stolt ägare till fem La permer

Travis D
6/13/18, 4:14 PM
#3

Vi reser ingenting. Om vi gör det (inte för att vi någonsin antagligen kommer göra det då vi inte lämnar dom så länge) så hade (vi reste bort en gång när vi hade Kiwi) en tjej som kom över och matade, gav vatten och såg till att katten mådde bra ca 3-4 ggr om dagen. (kollade även att kattluckan inte låst sig eller så)

Honestyisdead
6/13/18, 5:15 PM
#4

När jag hade två fick dom bo på katthotell.

Nu när jag bara har en så blir det min mamma som får bo hos mig om jag reser.

jollycox
6/13/18, 5:20 PM
#5

Vi åker sällan bort alla samtidigt. I december gjorde vi det, bara över en natt, då bodde mormor här med katterna.
För typ tio år sen åkte vi utomlands och då hade vi bara en katt, han bodde då hos våra grannar som också är min farbror.  En gång för flera år sedan åkte vi bort över en helg, då hade vi två katter och samma granne kom för att ge mat och så.
Skulle vi åka bort alla skulle jag främst vilja att mormor bodde här med dom. Skulle inte vilja lämna nuvarande katter ensamna, med tillsyn 3 ggr per dag, mer än över dagen, då stannar jag hellre hemma.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

kattöga
6/13/18, 6:03 PM
#6

Reser inte bort…  Borta bra men hemma bäst. Skämtar

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
vendelay
6/13/18, 6:18 PM
#7

Vi reser aldrig bort tillsammans för jag kan inte tänka mig att katterna skulle må bra på kattpensionat (de är katthemskatter och fortfarande skygga med andra människor) och jag är så rädd att något skulle hända och ingen av oss, som de är trygga med, skulle vara i närheten. Vi har talat om att kanske resa en helg till typ Malmö och i så fall ha en vän som sover över här men jag vet inte.

Men i Stockholm och jag tror i Malmö finns faktiskt minst ett företag per stad som har riktig erfarenhet (volontärarbete under flera år på No Kill-katthem). Jag bor för långt från city för att det ens skulle kunna vara aktuellt men det är ju ett alternativ. Jag tror att det är bättre för de flesta katter att ha en kattvakt hemma än att behöva flyttas till kattpensionat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Wony
6/13/18, 7:06 PM
#8

När vi åker bort har vi kattvakt som kommer och ser till dem. Hittills har det alltid varit någon som redan känner katterna, och det går hur bra som helst.

Daenerys
6/13/18, 7:13 PM
#9

Min lillasyster som bor väldigt nära brukar komma över och passa katterna. Hon är här ofta och har tagit hand om dem sen första dagen så de är väldigt bekväma med henne. Nu över sommaren är min sambo bortrest och funderar på att fråga henne om hon vill bo här under sommaren då hon har sommarlov(men är 20 år så låter inte ett barn passa katterna haha) och jag jobbar 8 timmar om dagen. Innan var nästan alltid antingen jag eller sambon hemma med katterna så man märker att de blir understimulerade av att vara ensamma i 8 timmar. De är ju bara 7 månader gamla.

Denna kommentar har tagits bort.
ApanAnn
6/13/18, 8:40 PM
#11

Mina kissar får bo på ett pensionat som katthemmet de kom från driver. De är väl inte superimponerade av arrangemanget, men det går ingen nöd på dem och personalen är van vid skyggisar.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Magi-cat
6/13/18, 9:10 PM
#12

Vi har kattvakt som katterna känner väl. Fungerar jättebra. 🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Belimas
6/14/18, 12:52 AM
#13

De få gånger jag reser bort är det för bara någon dag och då är hon hemma med tillsyn av kattvakt ett par gånger om dagen. Blir det en längre resa så blir det någonstans där hon kan följa med.

Annons:
[Devya]
6/14/18, 5:00 AM
#14

Om vi åker bort över helgen eller om det är en vecka så brukar vi be en kompis att bo hemma hos oss. Vår katt är så social att vi vill att hon har sällskap så ofta som möjligt så då tycker vi att det inte räcker med att någon tittar in två ggr om dagen. Lyckligtvis har vi en typ 3 stycken kattvänner som bara älskar vår kisse och som gärna ställer upp med att bo hemma hos oss då det behövs.

Carrosh
6/15/18, 11:11 PM
#15

Oftast har jag åkt iväg själv och då tar sambon hand om henne, men är vi båda (och nu alla tre) borta så har jag en vän i ett grannhus som är kattvakt. Kissen får vara kvar hemma och kattvakten kommer hit 2-3 ggr per dag och hon stannar kvar för o gosa, aktivera osv. Hon är världens bästa kattvakt! <3

Har flera som gärna ställer upp också, men om ingen kan så blir vi hemma, katthotell tänker jag inte ens fundera över, hon är tryggast och har det bäst här hemma.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Calcifer
6/16/18, 11:00 PM
#16

Nu har jag visserligen bara rest bort två nätter på tre år, men mamma är kattvakt. Kan inte hon hjälper lillebror till. Om han också skulle vara borta kan hans pappa se efter dem. Men jag tvivlar på att det ens skulle behöva gå så långt. Jag åker bort så sällan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Leifsdotra
6/17/18, 7:00 AM
#17

Han är hemma och vi har djurvakt boende här. Fast vi reser nästan aldrig bort, trivs alldeles för bra hemma! Vi har flera djur så det är pckså svårt att hitta nån som vill och kan sköta alla.

Upp till toppen
Annons: