Annons:
Etikettertillbehörutrustning
Läst 1287 ggr
kattöga
2018-06-02 11:39

Rastgård med detta rådjursnät?

Vi har detta rådjurs-/skyddsnät på verandan för katterna. Men nu ska vi bygga en större rastgård så katterna får känna natur under sina tassar.' En "året runt-gård".

Har någon en rastgård med detta mjuka nät?  
Nätet på verandan har katterna försökt att bita av (i början) utan att lyckas, och de klättrar ofta i det. Nätet verkar hållbart. Jag hoppas det håller även i en stor rastgård. Men det är klart, det beror kanske på hur tätt man sätter stolparna som nätet fästs i… Någon som har erfarenhet?

Nätet är näst intill osynligt på avstånd vilket jag gillar…. Det väger inte mycket alls, vilket också är bra!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Honestyisdead
2018-06-02 16:11
#1

Jag har inte det själv men en bekant hade det. Verkade bra. Som du säger handlar det om hur du sätter upp det. Alla nät behöver stabil ram. Hellre en stolpe för mycket än en för lite.

trollvilde
2018-06-03 08:50
#2

Har använt allox 2m högt rådjursnät till en stor rasthage i flera år även vintertid. Längst ner mot marken har jag satt ett varv med kompostgaller. Det är bäst att använda de glasfiberpinnar som tillhör nätet så att det kan böja sig innåt när katterna försöker klättra i det vilket katterna upplever som obehagligt. Allt går att sätta ihop men buntband också! Staketet ska alltså kännas ganska instabilt för att fungera. Har inte haft någon kisse som rymt hittills!

kattöga
2018-06-04 17:07
#3

#1 och #2 - Sent omsider kommer jag här med ett Tack för svaren! Det låter ju bra att nätet fungerar bra för större rastgårdar också. 

Får ta en funderare på det du skriver, trollvilde, beträffande glasfiberpinnar. Våra katter är hejare på att klättra, och gör det ofta på inhängnaden på verandan, så jag kan tänka mig att det är svårare om nätet "sviktar" lite ockskå… Få se, ska prata med dem som ska hjälpa oss med att bygga rastgården. 

Får införskaffa en hel del nät nu… Men vad jag ser fram emot när de två innekatterna får känna marken under fötterna igen! Det blir en stor dag, premiärdagen!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: