Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 882 ggr
nightingale
5/24/18, 1:30 PM

Lek eller inte ok?

Vad tycker ni? Det är mina katter, den ena är snart två och den andra är snart 5 månader. Det gör så ont i hjärtat när han piper den lille men jag misstänker att det är så här det får gå till…? Tycker bara de borde kommit längre efter lite mer än en månad ihop men det är kanske naivt.. Charlotte

Annons:
MonicaLagerquist
5/24/18, 5:07 PM
#1

Det ser helt normalt ut och den lille ser inte speciellt kuvad ut.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/24/18, 5:30 PM
#2

Jösses då skulle du se mina😉

Jag tycker också det ser helt normalt ut. Snarare ganska lugnt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Splatter
5/24/18, 8:02 PM
#3

Lek är det inte, men den äldre vill väl försäkra sig om att den lille vet om sin plats. Låter som ett "aj, det gör ont"-gnäll, men ingen av dem skriker eller väser åt varandra aggressivt. Så det är lugnt!

OberonsMatte
5/24/18, 8:19 PM
#4

Det som din äldre katt gör tolkar jag som en statusmarkering, dvs. att han påminner den yngre om vem som är äldst och först i reviret.  Katter som gör så ÄR oftast äldst och först i reviret och det de gör påminner om en parningsposition (det kan även förekomma juckande), men är alltså inte ett försök till riktig parning utan bara en markering (förutsatt att katten är kastrerad).

Det ser lite märkligt ut för oss människor, men som även syns på filmen brukar de utsatta inte känna sig alltför kränkta utan mer "jaja…jag vet…!" och sedan fortsätta med det de höll på med som om inget hade hänt.

Sajtvärd Katter iFokus

nightingale
5/24/18, 8:55 PM
#5

#1 #2 #3 #4 va skönt o höra! Det brukar hålla på längre o den lille gapar högre och mer skrikigt.. (detta var när jag var på jobbet så jag är liksom inte i närheten o kan ”påverka”) men då är det kanske inte så farligt som det låter. Ska tilläggas att jag aldrig sett något märke eller så på dem.. (men jag vet ju hur kattgaddar känns 😳) #4 precis först verkar det så dramatiskt sen i nästa stund sitter de en bit ifrån varandra som inget hänt..!

Upp till toppen
Annons: