Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 2037 ggr
tiger tok
2018-05-24 11:48

Huvudet växer inte?!

Ja, som rubriken lyder. Stallkattens huvud växer inte, han såg helt proportionerlig ut som kattunge, men nu växer kroppen, men huvudet är som när han var liten bebis. Han är väl ca 8-9 månader nu. Är detta något man bör vara oroad för?

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-24 11:52
#1

Jag skulle ta katten till en vetrinär för att kola upp det.

Vad sa de när katten kastrerades?Syntes det inte redan då?

Stolt ägare till fem La permer

tiger tok
2018-05-24 13:10
#2

Hm, ja kanske får bli så. Nja, de sa inget om det då, men han var ju ganska liten då, så då syntes det inte lika tydligt. I övrigt är han pigg, glad och trevlig, mycket energi. Han har alltid haft fri tillgång på mat.

Fridaaaa
2018-05-24 14:57
#3

Har du bild?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
2018-05-24 18:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Han är inte så lätt att fota, jag skulle önska att han kollar fram istället för åt sidan. Pälsen lurar en lite också..

VargenCV
2018-05-24 19:00
#5

Jag tycker han ser normal ut :) Det är ju inte ovanligt att de växer lite ojämnt, o kroppen växer ofta i från huvudet lite innan det jämnar ut sig "i tonåren".

kattöga
2018-05-24 19:22
#6

Jag tycker att han ser helt normal ut! En riktigt fin liten kille! ❤️
Tittar man på en liten kattunge så har de ofta ett stort huvud i förhållande till kroppen, så när de växer till sig, växer kroppen "ikapp" huvudet .

🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Fridaaaa
2018-05-24 19:22
#7

Tycker med katten ser normal ut på bilden :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tiger tok
2018-05-24 20:21
#8

Jo, jag ser ju också att han ser normal ut på bilden. Men som sagt, jag tycker inte han ser ut sådär i verkligheten. Men då är det väl ingen fara då, tur det!

OberonsMatte
2018-05-24 20:25
#9

Ser inget onormalt på den bilden. Helt proportionerliga  katter är lika ovanliga som helt proportionerliga människor, vi är alla individer och har även vi olika stora huvuden.

Sajtvärd Katter iFokus

Uppkatten
2018-05-25 08:58
#10

Han påminner mycket om en av mina tjejer i huvudets form, proportioner etc. Tycker det ser helt normalt ut. Man får komma ihåg att huskatter kan se väldigt olika ut.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tyst
2018-05-25 09:04
#11

Tänk på att kattungar ofta har större huvuden (det är bland annat därför de triggar våra "åh herregud så söt måste skydda till varje pris"- hjärncentrum. Spädbarn har ju oxå stora huvuden tex, tänk om man skulle behålla det där jättehuvudet hela livet!), sedan växer kroppen lixom ikapp.
Tror att ni kan uppleva det som att  huvudet inte växer pga det?

tiger tok
2018-05-25 10:52
#12

Ja, jag vet inte.. men han är ju fin som han är!

Upp till toppen
Annons: