Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 650 ggr
Reinekatt
2018-05-21 09:56

Katten i stan, behöver råd!

Jag bor i av de större städerna i Sverige och har en hankatt som är 6 månader. Han är väldigt social och lekfull. Han har tillgång till innätad balkong och vi går ut med honom i sele i princip varje dag. Men vi märker att han vill ut och det gör så ont att se honom vara missnöjd… Han står och mjauar vid ytterdörren. Dock så ger han sig efter några minuter.. Vi har planer på att skaffa en till katt så de kan njuta av varandras sällskap.. Tror ni en katt till kan vara en bra plan eller kan det bli så att vi får dubbelt upp av katter som längtar ut… Vill ju helst inte släpp ut katterna här vi bor, är dock flera katter som är utekatter här. Så är kluven!

Annons:
kattöga
2018-05-21 09:59
#1

Jag tror att det kan bli perfekt att ge katten en kattkompis, då kan de leka och busa på katters vis och göra sig av med energi när de är hemma och inte kan gå ut.

Bra att du inte släpper ut katten på fri tass i stan!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
2018-05-21 11:08
#2

Du ska absolut inte släppa ut din katt även om det finns andra katter i området som tyvärr går ute.

En kompis är en jättebra idé. Jag har haft katter  i stan (Göteborg) i många år i lägenheter med nätade balkonger och det har funkat hur bra som helst men de har haft kompis😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Reinekatt
2018-05-21 12:51
#3

Tack för snabba svar!

Ska få ett samtal från ett kattcenter idag angående en kattunge som förhoppningsvis kan bli Reines bästa vän! 🐱

kattöga
2018-05-21 12:58
#4

#3 Toppen! Det är kul att leka med katter, men jag tycker det är ännu roligare att se på när de leker med varandra! Håller tummarna för att ni hittar en fyrbent bästis  till Reine snart! 👍🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
2018-05-21 13:16
#5

Åh så roligt :-)

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: