Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1459 ggr
MonicaLagerquist
5/20/18, 8:17 AM

Vad äter din katt?

Lite nyfiken på vad era katter äter.

Är det många som forfarande ger sina katter torrfoder?

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
kattöga
5/20/18, 8:24 AM
#1

(Valde "Annat nämligen…")
Våra katter får färdig BARF = Mush  och  Mjau/Bozita blötmat.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MonicaLagerquist
5/20/18, 8:28 AM
#2

Jag valde också annat.

Mina äter blötmat och hemgjord BARF.

Stolt ägare till fem La permer

Majtassen
5/20/18, 8:28 AM
#3

Våra får både blötmat och torrfoder

vad är BARF?

kattöga
5/20/18, 8:31 AM
#4

#3 Här lite info om BARF - men det finns mycket, mycket mer info på sajten… 🙂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

MonicaLagerquist
5/20/18, 8:32 AM
#5

BARF är en naturlig kost för katten och imiterar kattens artspecifika föda. När man utfodrar katten bör man särskilt se till att katten får i sig tillräckligt med taurin, eftersom taurinet är livsviktigt för katten. Kosten kan till exempel kompletteras med hela och malda hjärtan, eftersom de innehåller mycket taurin

Stolt ägare till fem La permer

Bästakompis
5/20/18, 9:57 AM
#6

Jag ger huvudsakligen blötmat, men de allra flesta i bekantskapskretsen verkar se det som en självklarhet att torrfoder är det normala och blötfoder är någon slags godis, medan jag ser det tvärtom.

Annons:
Kirnzy
5/20/18, 10:10 AM
#7

Valde annat eftersom den ena katten äter främst mush/barf och den andra äter torrmat, lite blötmat och ibland tex hjärta.

Carrosh
5/20/18, 11:05 AM
#8

#6 Har du förklarat för dem varför de bör undvika torrfoder?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Carrosh
5/20/18, 11:06 AM
#9

Ger Mjau blötmat och kycklinghjärtan lite nu och då. Funderar på att testa Mush.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Siggebus
5/20/18, 11:49 AM
#10

Ger hälften torrt och hälften Mjau burkmat. Torrfodret kände jag mig lite "tvingad" till eftersom Milton haft stressblåsa några ggr och veterinären rekommenderade Hill´s Urinary Stress. Så för tillfället är det en "genväg" med visst motstånd 😛
Ibland får han även kycklinghjärtan eller kycklingmage och ett rått revben att gnaga på.

jollycox
5/20/18, 5:49 PM
#11

Svarade mush. Två äter mush, tredje äter mush och blötmat.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[nevamisse]
5/20/18, 9:45 PM
#12

Ger spannmålsfritt torrfoder och blötmat. Provat med råa kycklingvingar, nötfärs och annat, men de vägrar. De äter inte ens en färsk räka som godis..

Honestyisdead
5/20/18, 9:48 PM
#13

Jag ger mjau tetror med gele. Alltså blötmat.

Annons:
Maleficum
5/21/18, 12:05 AM
#14

Har iof ingen egen katt men min svägerska har och han får torrfoder. Han är inte helt förtjust i blötmat eller "färskmat" om det inte är typ mysli (vilket ju inte är riktigt optimal kattmat :P) Nu på ålderns höst har han dessutom problem med njurarna så han får speciellt njurfoder.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Wony
5/21/18, 10:36 AM
#15

Valde annat då våra får både torrfoder och blötmat. Emellanåt lite färskt kött.

Fridaaaa
5/21/18, 12:35 PM
#16

Blötmat och mush får mina :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VeilofElysium
5/21/18, 4:02 PM
#17

Torrfoder, lite grann blötmat. Knappt en hel påse på en dag. Jag adopterade honom för bara någon vecka sedan och då  han tidigare bodde på jourhem så försöker att ge honom mat likt det han är van vid.  Utan tillsatt salt, gluten etc…

Nettis!
5/25/18, 10:11 AM
#18

Mina får spannmålsfritt torrfoder och blötmat.

Tyst
5/25/18, 3:26 PM
#19

Mjau blötmat 3ggr om dagen, torrfoder på fri tillång, samt att hon i bland får lite äggula, äggskal, kycklingbitar och annat kul.

tiger tok
5/25/18, 8:22 PM
#20

Torrfoder fritillgång, och 0,5 påsar blötmat/per katt och dag. Det är ingen idé att ge mer blötmat, för de äter inte upp.

Annons:
Spectabile
5/26/18, 7:37 PM
#21

2 katter som får blötmat 3ggr dagligen + fri tillgång på torrfoder, fast dom äter inte speciellt mycket av torrfodret

Upp till toppen
Annons: