Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1583 ggr
[Lindiiiis]
5/16/18, 8:54 PM

Ragdoll kattungar

Hej! Har nyligen fått en kull på 3 ragdollkattungar, nu har öron/nos/tassar blivit gråa. De ja undrar är fall dom då kommer bli gråa? För min hona är brun colorpoint, är de någon som kan andras senare att nån av dom får hennes bruna färger eller kommer dom förbli grå? (Pappan är blå tabby bicolor)

Annons:
annzoo
5/16/18, 9:49 PM
#1

Ragdoll päls är väl temperaturkänslig och växer fram eftersom. Men har du bild på kattungarna?

OberonsMatte
5/16/18, 9:56 PM
#2

Låter konstigt att du kallar blå färg för "grå" om det handlar om registrerad avel..? Anlaget för dilution är som jag förmodar att du vet reccessivt,  så titta i din honas stamtavla om det är troligt att hon bär på dilutionsanlaget.

Sajtvärd Katter iFokus

[Lindiiiis]
5/17/18, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag förstår inte varför du behöver va otrevlig när ja frågar en fråga. Dom är ju inte direkt blåa heller. Till dig ovanför absolut. Här är en bild på dom små.

MonicaLagerquist
5/17/18, 12:23 PM
#4

Kan du inte länka mamma och pappas stamtavlor.Det underlättar färgbedömningen.

Grå är ju ingen kattfärg.

Stolt ägare till fem La permer

Kajsas matte
5/18/18, 1:32 AM
#5

Hej Lindiiiis! Du behöver inte vara orolig för ungarnas färg idag, dekommer att skifta i nyanser tills de fått sin stabila färg. Det ser ut som att de inte kommer att få samma färg på fotot, men det kan ju bero på ljusförhållandet vid tillfället. Du skall inte bli ledsen för att någon anmärker på din färgbeskrivning, det finns många fler än du som kallar blå katter för grå. Du ska se att dina kattungar kommer att bli jättefina! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: