00 - Allmänt kattprat

Hänga in vår ute plats tips och hjälp

2018-04-14 14:14 #0 av: LoveInTheAir

Hej!.

Har ni bra tips på hur vi kan hänga in uteplatsen?.

Vanligt staket skall sättas upp men sen vette tusan hur vi ska göra. Jag är jätte dålig på att va händig.
Och har precis flyttat in till denna lägenhet.

Har försökt googla men hittar inget då de antingen är balkong, altan eller hela tomten.

Vet inte vilken del detta ska läggas in så ledsen om de blev fel.

Anmäl
2018-04-14 14:18 #1 av: Maria

Här kommer lite bilder på olika lösningar. Ni får väl kanske fundera på hur ni vill ha det. Det finns ju mjuka när och hårda. Finns det andra i området som har hägnat in? Där kan ni kanske få tips.

https://www.google.se/search?q=bilder+inh%C3%A4gnad+uteplats&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjyqdqn37naAhUOEVAKHSdQCB0QsAQIJw&biw=1366&bih=637#imgrc=TnJQWKSZq8YQdM:

/Maria

Anmäl
2018-04-14 14:21 #2 av: LoveInTheAir

#1 ska kolla!.
Nej inte vad jag sett och inte många som har uteplats i vårt område. Så svårt å få bra tips och hum.

Så som hur högt det ska vara och det.

Anmäl
2018-04-14 14:24 #3 av: Maria

#2 Vissa katter klättrar ju medan andra inte gör det så ibland ser man uteplatser med mjukt nät som tak.

/Maria

Anmäl
2018-04-14 21:47 #4 av: Uppkatten

Här finns fler tips och förslag https://www.bing.com/images/search?q=catio&FORM=HDRSC2 . Svetsnät är bra att använda sig av. En del föredrar rådjursnät. Man bör ha tak på sin inhägnad eftersom katter är bra på att klättra. Tänk på att katter kan ta sig ut genom springor som är så smala som 4-5 cm.... (!) så näta noga!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Anmäl
2018-04-15 06:52 #5 av: Siggebus

Jag har precis hägnat in min uteplats med rådjurs/viltnät - man köper på Granngården t ex. Finns i 1,5 och 2 meters höjd x 20 meter på rulle.
Jag hade dock inte så stort som ni och jag hade god hjälp av att det fanns balkong ovanför som då fungerar som tak. Det nätet är kanon - syns knappt eftersom det är svart, och så starkt att det absolut inte går att dra itu. Ska ju hålla för ett hoppande rådjur etc . MEN om man har en katt som biter i nätet ska man kanske välja något annat för det håller det inte för. Väldigt lätt att arbeta med.

Anmäl
2018-04-15 07:55 #6 av: MonicaLagerquist

Börja med att kolla med hyresvärlden om ni får näta in. Min kompis fick riva ner sitt eftersom att det inte var tillåtet i den föreningen.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.