Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 8953 ggr
[Lindiiiis]
2018-03-18 22:04

Knöl efter kastrering?

Jag kasterade min honkatt för ungefär 8 dagar sen, såret ser jättefint ut men hon har en jättestor knöl som är stenhård under.. hon hade så från början fast väldigt liten men då va den mjuk. Men nu har den växt och som sagt blivit jättehård. Någon som har erfarenhet av de, nån som kanske fått så på sin katt?

Annons:
Herveaux
2018-03-19 06:56
#1

Jag hade ringt och pratat med veterinären.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

OberonsMatte
2018-03-19 07:07
#2

Knölen som uppstår är vanligen en helt ofarlig reaktion på stygnen, men att veterinären får göra en bedömning är alltid bra.

Sajtvärd Katter iFokus

[Devya]
2018-03-19 07:08
#3

Min katt har exakt samma. Ska tydligen vara ärrvävnad. Veterinären sa till mig att det är vanligt och inget farligt.

MonicaLagerquist
2018-03-19 09:19
#4

Så länge det inte är rött och varmt brukar det inte vara sågon fara.

Stolt ägare till fem La permer

Clarissa
2018-03-19 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såhär såg min kisse ut några dagar efter hennes kastrering. Försvann ganska kort därefter (detta var 2013 så jag minns inte exakt hur lång tid det tog) men det var troligen bara en reaktion på stygnen som någon annan här skrivit, och sen har det svullnat upp. :)

Herveaux
2018-03-19 10:07
#6

Skönt att läsa att såna knölar brukar vara ofarliga, bara jag som är en hopplös hönsdadda.🤐


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Rafflan
2018-03-20 07:01
#7

Beror på knölen, liten knöl runt ett stygn är ingen fara, eller lite runt hela stygnområdet, men man får inte missa om det är tex ett bråck vilket är akut, eller om dem inre stygnen släppt så organen inte hålls på plats längre.

Är man tveksam kontakt kliniken katten kastrerades på, dem borde snabbt kunna bara ta en titt på katten gratis för att bedöma vad det är :)

Upp till toppen
Annons: