Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1291 ggr
Hästar4ever
3/17/18, 10:15 AM

Katt kräks hela tiden

Hejsan! Jag har en katt på 6 år som kräks flera gånger varje dag överallt BOKSTAVLIGT! Minst 2 gånger per dag. Vi har bytt foder men det ändrar inget. Vad ska jag göra???

Annons:
MonicaLagerquist
3/17/18, 10:19 AM
#1

Vad äter katten? När kräks han? Vad kräks han?

Stolt ägare till fem La permer

vallhund
3/17/18, 10:33 AM
#2

Vad säger veterinären?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maria
3/17/18, 10:35 AM
#3

Vår katt som är på sitt 17:e år har kräkts hela sitt liv väldigt mycket. I alla fall varje dag.

Veterinären har aldrig kunnat förklara varför.

I morse t.ex ville han ut en stund. Vi har en inhägnad trädgård och då åt han lite gammalt gräs som han hittade mellan snödrivorna och sedan så kom han in och kräktes. Då är det mer skum och gräs som kommer upp.

Ibland kräks han rena matkräkningar men han är glupsk så jag gissar att han äter för fort. Han och kompisen har fri tillgång till mat, mer eller mindre, bara för att han inte ska hetsäta så men han kräks ändå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Uppkatten
3/17/18, 11:17 AM
#4

Katten måste få komma till veterinären och ta blodprover mm för att se om katten t ex har problem med njursvikt eller med sin sköldkörtel. Det är varken normalt eller OK att katter kräks så ofta.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Pia-69
3/17/18, 11:28 AM
#5

Ja! Som #4 säger boka tid snarast hos veterinär, särskilt om detta beteende har uppkommit plötsligt! Hur länge har katten haft detta problem?


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Maria
3/17/18, 12:09 PM
#6

Jag håller också med om att katten behöver undersökas av veterinär.

Jag  ville bara berätta om vår katt där man inte hittat något. Och han har varit många gånger hos veterinär.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
micki78
3/17/18, 4:24 PM
#7

Min katt kräks mycket, eller rättare sagt det går i perioder. Hon har fel på njurarna och äter nu medicin för sköldkörteln. Det är extremt viktigt att ta katten till veterinären för den kan ju vara sjuk och eventuellt behöva medicin.

Hästar4ever
3/17/18, 9:08 PM
#8

#1 vissa fodertyper kräks han mer av och vissa mindre. Vanligt foder. Det kan vara när som helst på dygnet/24 timmarna. Först kräks han MAT de 1-3 gångerna. Och när han kräks de andra gångerna är det bara vätska #5 kanske i 3 månader

Carrosh
3/18/18, 9:31 AM
#9

Undrar också: vad säger veterinären? Och.. Vad äter katten?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

micki78
3/18/18, 9:51 AM
#10

Jag vill bara tillägga att en katt som spyr mycket och samtidigt är sjuk kan ju faktiskt tyna bort om den inte får rätt behandling. Det hade hänt min katt om inte jag hade brytt mig om den.  Jag säger inte att du inte bryr dig om din katt, men vi alla undrar om du varit hos veterinären? eller planerar att gå dit?

Rafflan
3/20/18, 7:07 AM
#11

Bara att boka veterinär! vanligt problem med kräknings som symtom är njure, lever och sköldkörtel, om man inte behandlar dessa sjukdomar utan låter tiden gå kan det leda till att katten blir akut sjuk och det blir svårare att jobba med sjukdomen för att få katten frisk

Så smartast är att veterinär kolla katten :)

Upp till toppen
Annons: