Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 624 ggr
Officielle
3/11/18, 6:20 PM

Val av foder

Hej! Har en kattunge som just nu äter bozita kitten foder men uppfödaren sa att jag kunde byta till royal canin kitten foder. Vilket foder är bäst egentligen? Hört att det är högre halt kött i bozita fodret. Ska jag byta foder eller låta honom fortsätta med bozita?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
MonicaLagerquist
3/11/18, 6:28 PM
#1

Av de två fodren är väl Bozita minst sämst.

Ingetdera som jag skulle ge mina katter.

Stolt ägare till fem La permer

Officielle
3/11/18, 6:30 PM
#2

#1 Fick bozita från uppfödaren och har därför fortsatt med det eftersom han är van vid det fodret. Vilket foder rekommenderar du? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

MonicaLagerquist
3/11/18, 6:35 PM
#3

Ger inte torrfoder med RC är ju ett av de sämsta och Bozita snäppet bättre.

Om du ska ge torrfoder sök rätt på ett utan spannmål med så få ingredienser som möjligt

Stolt ägare till fem La permer

Björksätter
3/11/18, 6:48 PM
#4

Borta blötmat är bra, inget spannmål. Även mjau blötmat är bra. Annars är musch eller egen barf det jag anser bäst.

Björksätter
3/11/18, 6:49 PM
#5

Bozita inte borta.

[Forest]
3/11/18, 6:51 PM
#6

Vi ger skräpfoder som torrfoder då vi letat som tokar efter helt fiskfritt torrfoder pga allergi så har vi testat dyra fina foder som slutat med få bli hundgodis. Katten har ogillat dom så här får våra mjua kycklig lr kattunge troifodret. Men 3-4 mål med blötmat ges så det är inte mycket torrfoder våra äter. Det är mer bukfullnad som jag kallar det. Mitt tips är ge blötmat och låt kattungen bara ha torrisar som tilltugg.

Annons:
Officielle
3/11/18, 6:53 PM
#7

Han får mush-bollar dagligen. Är applaws torrfoder ett bättre alternativ?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: