Annons:
Etikettallmänt-kattprat
Läst 2683 ggr
MonicaLagerquist
3/10/18, 10:11 PM

Vad hette din första katt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hette Murre och jag fick honom när jag fyllde fem.Har en enda bild på honom och mig.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
[PeterTM]
3/10/18, 10:15 PM
#1

Tusse, han var rödvit. Finns inga bilder, det var 1960.

MonicaLagerquist
3/10/18, 10:19 PM
#2

Jag är född 1959 .

Stolt ägare till fem La permer

Cessy
3/10/18, 10:21 PM
#3

Mausan o det var 1969.

Soffihorse
3/10/18, 10:23 PM
#4

Mina föräldrar tog hem två katter en tid innan jag föddes, Fridolf och Lurfvus. Tror Fridolf var typ brungrå, och Lurfvus var Brun/grå med stora vita partier. Fridolf har jag inget minne av men Lurfvus fanns kvar tills jag var 5-6 år gammal. Hon fick ungar då jag var bara nån månad gammal, och vi behöll en av dem, Melker. Tror också det var meningen att vi skulle behålla en till som hette Lilla Fridolf, men han blev överkörd ganska tidigt tror jag. Har aldrig varit utan katt (förutom typ 3 månader en sommar då vi hade kattungar men mamman försvann så ungarna fick flytta en tid innan de var gamla nog att komma tillbaka) så de kommer nog alltid finnas med. :)

[HundochKatt]
3/10/18, 11:32 PM
#5

Rufus (1979)

OberonsMatte
3/10/18, 11:53 PM
#6

Figaro hette familjens första och enda katt (långhårig svart huskatt, 1973). Min egen första katt som jag köpte när jag flyttat hemifrån hette Simone (korthårig svart huskatt, 1986). Sedan dess har jag aldrig varit kattlös.

Sajtvärd Katter iFokus

Annons:
Linnea777
3/11/18, 8:23 AM
#7

Fanns en gammal katt på gården när jag föddes som hette Vitis. Han var säkert runt 14-15 när jag föddes. Han var väldigt speciel och vaktade mig alltid när jag sov. Mina föräldrar trodde att han skulle försvinna (han var en utekatt) när jag föddes efter som han inte var van med småbarn. Han dog när jag var 3-4 år. På gården fanns en till katt som igentligen var våran grannes (Pepsi).

Nettis!
3/11/18, 8:37 AM
#8

Min första katt som mamma tog hem när jag var liten hette Lisa och var huskatt.  Har nästan alltid haft katt efter det, med undantag när jag studerade.

kattöga
3/11/18, 8:53 AM
#9

Maja, 1965, hon blev 21 år.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[nevamisse]
3/11/18, 10:33 AM
#10

Misse, en svart/vit katt.

micki78
3/11/18, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Min första katt heter Tiger, hon är 20 år idag. Här ligger hon och slappar på balkongen.

Maria
3/11/18, 1:31 PM
#12

Min första katt som jag fick kalla för min var en grårandig katt som bodde på en gård där vi hyrde om sommaren. Han hette Måns ända tills "han" nedkom med kattungar varje försommar😃

Jag såg en gång filmen "Fritz the cat" någon gång på 80-talet och efter det så sa jag alltid att skaffar jag en katt så ska han heta Fritz och så blev det🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

tiger tok
3/11/18, 1:44 PM
#13

Rufus, bondkatt.

Annons:
Björksätter
3/11/18, 6:59 PM
#14

Zorro hette min första katt, född 1987. Han var svart/vit och kom från höloftet i stallet där vildkatterna bodde. Vi tog hem två ungar varav en var han och nappade upp dem. Han blev 14 år och var en mycket kär och speciell katt. Mycket kelig. När det ringde på ytterdörren morrade han alltid och sprang i full fart dit för att ta reda på vem som kom :).

[Forest]
3/11/18, 7:09 PM
#15

Misse hette min första katt han gillade o sova i min dockvagn så man kunde inte ha sina dockor dör så ofta. Han var jätte fin röd stor katt kelig och ägde egen fotölj ;)

[Tuulikki]
3/11/18, 7:38 PM
#16

Cassie🙂

Honestyisdead
3/12/18, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Gimli

PennyTrollet
3/12/18, 1:29 PM
#18

Pontus. Vitsvart katt. Jag var 1-2 år gammal. Det var 1987-1988.

jollycox
3/12/18, 6:38 PM
#19

Simba. Han blir 15 år i april.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Siggebus
3/12/18, 7:48 PM
#20

Min första katt tog min pappa hem från sitt jobb och det var på 60-talet. Jag var ca 5-6 år.
Någon hade slagit ihjäl mamman och syskonen men en liten kattunge hade lyckats hålla sig undan och det var en liten svartvit hona på ca 5-6 veckor. 
Pappa stoppade den i sin halsduk och ner i packfickorna på mopeden och körde genom hela stan  med henne. Vi döpte henne till Sussie efter mig (jag heter Susanne) och vi hade henne i 18 år ❤️

Annons:
EmiCar
3/12/18, 10:01 PM
#21

Min första hette Sputnik, han var en ljus och grå randig bon katt med gröna ögon. :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

[Rhonda]
3/14/18, 10:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Sooty (Sotis). Jag var 12 år.  Hemma i Melbourne, Australien. 1963.

Lena
3/14/18, 5:17 PM
#23

Pelle och  Mirre.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Belimas
3/15/18, 7:26 PM
#24

Missan, en korthårig huskatt (hittekatt). Slutet av 80-talet någon gång.

Magrat
3/16/18, 7:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Linus, en blå korthårig hankatt när jag var fem år.

Första som jag hade hela ansvaret för var när jag var syskon, och det var två skygga kattbröder som fick heta Elmer och Spencer. Egentligen skulle de heta Toulouse och Berlioz. Men arbetsnamnen fastnade =P Tyvärr gick Spencer bort i en levertumör för några år sedan, men Elmer lever och är glad.

Jag och en tämligen ovillig Spencer.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Hästar4ever
3/17/18, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Simon

Ary
3/17/18, 10:33 AM
#27

"Min" första katt Snövit var en ladugårdskatt som bara fanns i ladugården i anslutning till huset vi hyrde när jag var liten. Enda gången vi fick röra henne var när hon klättrat upp i en lyktstolpe och brandkåren tog ner henne och gav till mamma varvid hon rev sönder hennes jacka. Men jag ville ha henne. 😃

När jag blev 18 skaffade jag Romeo & Julia.

Annons:
Ary
3/17/18, 11:35 AM
#28

Jag ska det stå inte jack. kunde inte redigera av någon anledning..

OberonsMatte
3/17/18, 12:05 PM
#29

#28 Fixade det.

Sajtvärd Katter iFokus

Lona
3/17/18, 12:09 PM
#30

Min första och hittills enda katt hette Sippan. Hon var en liten hittekatt som min kompis tog hem från jobbet - jag hade inte ens tänkt skaffa katt men Sippan flyttade helt enkelt in. Tyvärr fick hon epilepsi och efter några år fick hon somna in då hon trots medicinering hade flera grand mal-anfall om dagen :-(


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[BergThor]
3/18/18, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Familjens första katt var en brittisk korthår vid namn Tuve. Där och då förälskade jag mig i rasen. Min första (och enda) egna katt heter Baloo, brittisk korthår. Bilden visar hur mycket Baloo älskar att sova i handfat (dock inte fullvuxen på bilden). Han blir 6 år i maj. (Bor hos min pappa nu)

Travis D
3/22/18, 3:39 PM
#32

Kiwi hette hon, Hon dog tyvärr sommaren 2016 för hon fick i sig råttgift. Men hon va en sköldpaddsfärgad, Norsk skogskatt.

QueenH
3/22/18, 4:50 PM
#33

Min första katt hette Dembo (pappa är beroende av fotboll hahah). Han var helt svart, har tyvärr ingen bild. 

Tyvärr fick han somna in för ungefär 10 år sedan pga han var väldigt aggressiv och mådde helt enkelt inte bra, bland annat för att jag inte var särskilt snäll mot honom ibland men jag var 3 år och visste inte bättre då.

Upp till toppen
Annons: